عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۸۰۱
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
مداخله آشکار سعودی ها در امور داخلی ایران
در خبری که پایگاه لبنانی النشره منتشر کرده است، عبدالعزیز محمد آل‌الشیخ مفتی وهابی عربستان از مردم ایران خواسته به آیات ثلاث آقایان جنتی، مصباح یزدی و محمد یزدی در انتخابات پیش روی خبرگان رهبری رأی ندهند.

عقیق:پایگاه النشره لبنان گزارش داد که عبدالعزیز آل الشیخ مفتی اعظم وهابیون سعودی در جمع تعدادی از طلاب وهابی از رشد آنچه که خود افراطیون شیعی نامیده ابراز نگرانی کرده و با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفته است که باید از پیروزی روحانیون افراطی در ایران جلوگیری کرد.

به نقل از النشره،‌ آل الشیخ همچنین ایرانی‌ها را مجوس نامیده و گفت که برای مقابله با اعتقادات الحادی شیعیان صفوی باید از درون این کشور با آنها مقابله کرد.

مفتی اعظم وهابی عربستان با اشاره به نام آیات عظام آقایان جنتی، مصباح‌یزدی و محمد یزدی و حضور آنان در رأس نهاد خبرگان رهبری گفت: به دلیل وجود نهادی چون خبرگان رهبری است که نظام ولایت فقیه در ایران پابرجا مانده است و و این نهاد دیگر کشورهای عربی شیعی در منطقه را به سمت الگوگیری از چنین نظامی هدایت می‌کند.

آل الشیخ که به شیعه ستیزی و ایران ستیزی در بین وهابیون مشهور است در این جلسه همچنین با ادعای اینکه ایران تلاش می‌کند تا مسلمانان سنی سایر کشورهای عربی را شیعه نماید مدعی شد که انتخاب چنین افرادی در رأس امور ایران به معنای ادامه لجن‌پراکنی‌های این کشور و تلاش برای شیعه کردن کشورهای سنی است.

این اظهارنظر مداخله‌گرانه مفتی اعظم وهابی عربستان پس از آن صورت گرفت که بنگاه خبرپراکنی انگلیس بی‌بی‌سی نیز در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری از مخاطبان ایرانی خود خواست که به آیات ثلاث آقایان جنتی، مصباح یزدی و یزدی رأی ندهند.

اظهار نظر این مفتی سعودی که در سایت های عراقی به طور گسترده بازتاب داشت در حالی است که مردم عربستان سالها است رنگ برگزاری هیچ انتخاباتی را در هیچ یک از سطوح به خود ندیده اند و بویژه زنان از حق رای برخوردار نیستند. مسئولان همین نظام استبدادی اعلام می دارند که دولت سوریه چون برخواسته از رای مردم نیست باید ساقط گردد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین