عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۱۹۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
حجت الاسلام کریمی در «یادواره شهدای مدافع حرم»:
امام جماعت مسجد حوری در یادواره شهدای مدافع حرم گفت: افرادی همچون شهدای مدافع حرم که هنوز وابستگی دنیایی پیدا نکرده‌اند زمینه‌هایی برایشان فراهم می‌شود که مسافت ۷۰ ساله سعادت را در زمان کوتاهی طی می‌کنند.
عقیق:شب گذشته یادواره شهدای مدافع حرم انقلاب اسلامی و سه شهید مدافع حرم اهل بیت(ع)«محمد کامران»، «هادی ذوالفقاری» و «حمیدرضا اسداللهی» با حضور خانواده های شهدا و مردم شهید پرور در مسجد حوری تهران برگزار شد. در این مراسم، وصیت نامه شهید محمد کامران قرائت شد. این شهید در وصیت‌نامه خود نوشته است: «با سلام و صلوات به حضرت ولی‌عصر(عج) و نایب برحقش امام خامنه‌ای و امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدری که با خون‌های ریخته شده خود در راه اسلام و حقانیت، راه روشن و هموار را به ما نشان داده‌اند.

همیشه از خداوند خواسته‌ام که مرا در پیدا کردن راه درست، کمک و راهنمایی کند و در این راه ثابت قدم قرار دهد. خدا را شاکر هستم که مصداق آیه‌ای که می‌فرماید: «وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُم» شده‌ام. خیلی وقت‌ها شده که چیزی را دوست داشته‌ام و از شر آن آگاه نبوده‌ام و خداوند آن را از بنده دور کرده است و خیلی وقت‌ها هم شده است که چیزی را دوست نداشته‌ام و از خیر آن آگاه نبوده‌ام و خداوند رحمان آن را به حقیر رسانده است؛ خداوند رحمان را شکر گذارم که همیشه صلاح مرا خواسته است.

خدایا دوست دارم به شکلی پیش شما بیایم که شما دوست دارد، خدایا از من بگذر و مرا نزد امامانت در بهشت ساکت کن. خدا را شاکرم که مرا شیعه دوازده امامی خلق کرد و شاکرم که سایه پدر و مادر را بر سرم قرار داد. خدا را شاکرم که رهبرم سید علی حفظه الله است. خدا را شکر می‌کنم که خداوند قرآن را به ما هدیه کرد و مرا با این کتاب راهنمایی کرد. خدایا مرا در روز قیامت سرافراز کن. خدایا مرا به فیض شهادت برسان که از رفیقانم جانمانم.

اما پدر و مادر عزیزم از شما ممنونم که راه حسین(ع) را به من نشان دادید و مرا در مجالس حسین(ع) برده‌اید و مادرم مرا با اشک بر حسین(ع) شیرداده و سیراب کرده است. پدر و مادرم، همسر عزیزم، برادران و خواهرم، هرچه از خداوند می‌خواهید فقط از باب نماز اول وقت وارد شوید. همیشه برای همدیگر طلب دعای خیر کنید، زیرا دعا در حق برادر و خواهر دینی زودتر به اجابت می‌رسد.

در پایان هم از تمامی همکاران و برادران و خواهران دینی خود درخواست دارم که نکند مانند مردم کوفه پشت رهبری را خالی بگذارید و او را تنها بگذارید که گرگ‌های درنده آماده این چنین موقعیت‌هایی هستند.از تمامی کسانی که بنده را می‌شناسند درخواست حلالیت عاجزانه دارم و امیدوارم برایم دعا کنند.

از خواهرانم می‌خواهم که با حیای خود سرخی خونم را را هدر ندهند و از برادرانم نیز خواهانم که غیرت علوی خود را حفظ کنند و به دنیا نفروشند. بنده خونم و شاهرگم را می‌دهم که تا مردم ایران و تمامی شیعیان و همه مسلمانان جهان در آرامش و آسایش زندگی کنند و جانم را فدای امر و دستور امام خامنه‌ای و  سرلشکرم حاج قاسم سلیمانی می‌کنم، ان‌شاء‌الله خداوند حافظ مملکتم باشد».

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام کریمی امام جماعت مسجد حوری با خطاب قرار دادن خانواده‌های شهدا، گفت: حقیقتا عرض می‌کنم که شما فرزندانتان را از دست نداده‌اید و خوشا به حالتان که خداوند چنین توفیقی نصیب شما کرده و فرزندانی تربیت کرده‌اید که در راه خدا به درجه عالی شهادت نائل شده‌اند.

امام جماعت مسجد حوری با بیان این که عمر دنیوی هر فردی کوتاه است، اظهار داشت: زمانی که اجل فرا برسد، همه باید به عالم آخرت انتقال یابیم. چه بسا افرادی هستند که باید 60 الی 70 سال مسیر طولانی و پرمشقت سعادت را طی کنند و به درجه عالی سعادت نائل نشوند، اما افرادی همچون شهدای مدافع حرم هستند که در سنین جوانی که هنوز وابستگی به دنیا پیدا نکرده‌اند، زمینه‌ای برایشان فراهم می‌شود و مسافتی را که ما معلوم نیست حتی با 70 سال هم به آن برسیم، درزمان کوتاهی طی کرده و سعادت را به دست می آورند.

وی تصریح کرد: خوش به حال آنهایی که به چنین سعادتی رسیده‌اند. خداوند می‌فرماید:« وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» متن صریح قرآن است و روایت نیست که بگوییم سندش ضعیف است و احتیاج به هیچ تفسیری ندارد. در این آیه خداوند می‌فرماید که خیال نکنید کسانی که به درجه شهادت نائل شده‌اند، مرده و تمام شده‌اند، بلکه آنها« بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» هستند.

کریمی با اشاره به مادر یکی از شهدای مدافع حرم، گفت: این مادر که برادرش نیز شهید شده بود، تعریف می‌کرد صبح روزی که خبر شهادت فرزندم را به من دادند، آگاه بودم، چون شب قبل از آن خواب برادرم را دیده بودم که در خواب به من گفته بود فرزندت الان در کنار من و با من است.  اگر زمینه جنگ و جهاد با استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل فراهم شود، جوانان شیفته شهادت در بین ما بسیار زیاد بوده که خواستار سبقت گرفتن از یکدیگر هستند.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین