عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
اوحدي در خصوص افزايش تعداد نفرات كاروان‌هاي عتبات گفت: براساس مصوبه‌ شركت شمسا و شوراي برنامه‌ريزي بعثه مقام‌معظم رهبري به منظور مديريت هزينه‌هاي سفر عتبات عاليات، كاروان‌هاي اعزامي از 40 نفره به 80 و 120 نفره تغيير مي‌كنند و اين تغيير از ابتداي بهمن‌ماه آغاز مي‌شود.
عقیق:سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت با بيان اينكه شوراي امنيت ملي با سفر زائران به سامرا موافقت كرده است، گفت: از اين به بعد سفر زيارتي سامرا به بسته‌هاي عتبات سازمان حج و زيارت اضافه خواهد شد و در هفته آينده زمان اعزام‌ها را اعلام مي‌كنيم.
رئيس سازمان حج و زيارت افزود: سفر به سامرا در بسته‌هاي نوروزي عتبات كه از 23 اسفندماه آغاز مي‌شود قطعا وجود دارد.

کاروان‌هاي عتبات از هفته آينده 80 و 120 نفره مي‌شود
وي در خصوص افزايش تعداد نفرات كاروان‌هاي عتبات گفت: براساس مصوبه‌ شركت شمسا و شوراي برنامه‌ريزي بعثه مقام‌معظم رهبري به منظور مديريت هزينه‌هاي سفر عتبات عاليات، كاروان‌هاي اعزامي از 40 نفره به 80 و 120 نفره تغيير مي‌كنند و اين تغيير از ابتداي بهمن‌ماه آغاز مي‌شود.
اوحدي ادامه داد: تاكنون در هر كاروان 40 نفره، يك مدير كاروان، يك روحاني و يك مداح وجود داشت كه با توجه به 120 نفره شدن 4 تا 8 نفر از اعضاي يك كاروان حذف مي‌شود و همين امر موجب كاهش هزينه‌ها مي‌شود.
رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص بازگرداندن پيكر شهداي فاجعه منا گفت: با تلاش‌هاي فراواني كه صورت گرفت سرانجام چهارشنبه هفته گذشته پيكر 16 شهيدي كه در مكه دفن شده‌بودند و خانواده‌هاي آنها درخواست انتقال پيكرها به ميهن را داشتند، به كشور بازگشت.
وي افزود: اكنون ديگر هيچ مفقودي از فاجعه منا وجود ندارد و پرونده شناسايي و بازگرداندن پيكرها بسته شد، ولي اين به معناي بسته شدن پرونده فاجعه منا نيست زيرا با توجه به فرمايشات مقام‌معظم رهبري پرونده فاجعه منا بايد سال‌هاي سال باز بماند و نبايد فراموش شود.
اميدواريم قطع ارتباط با عربستان، باعث عدم استيفاي حقوق شهداي منا نشود
اوحدي در ادامه تصريح كرد: ما تاكنون با حضور در 24 شهر با تعداد زيادي از خانواده‌هاي شهداي منا ديدار داشتيم و از نزديك مشكلات بسياري از خانواده‌هاي آنان را مشاهده كرديم.
رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص پيگيري حقوق جانباختگان حج تمتع 94 گفت: ما با دستگاه‌هاي گوناگون جلسات متعددي را براي استيفاي حقوق جانباختگان گذاشتيم و بر اساس دستور مقام معظم رهبري و مصوبه هيئت دولت پيگيري حقوق شهداي منا برعهده دستگاه ديپلماسي گذاشته شد.
وي افزود: سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبري تمام مستندات را در اختيار دستگاه ديپلماسي گذاشته است و اميدواريم كه علي‌رغم قطع ارتباط ديپلماتيك ايران و عربستان، حقوق اين شهداي مظلوم پيگيري شود.
اوحدي در خصوص برگزاري كارگاه صورتگري شهداي منا كه روز گذشته با همت شهرداري تهران در ميدان امام حسين(ع) برگزار شد، گفت: عدم حضور ما در اين نمايشگاه به دليل اين بود كه دعوتنامه شهرداري تهران به دست ما نرسيد.
حركت هنرمندان در صورتگري شهداي منا، باعث عدم فراموشي اين فاجعه مي‌شود
رئيس سازمان حج و زيارت ادامه داد: اين حركت هنرمندان در راستان همان فرمايش مقام معظم رهبري بود كه فاجعه منا نبايد به فراموشي سپرده شود. هنر در كشور داراي ظرفيت‌هاي بسيار بزرگي است كه بايد از آن در ابعاد مختلف فاجعه منا بهره جست.
وي افزود: هنر در همه زمينه‌ها اعم از صورتگري، موسيقي، شعر، سينما، فيلم‌ مستند و حتي هنرهاي تجسمي بايد در خدمت به تصوير كشيدن سوء مديريت عربستان سعودي و مظلوميت شهداي فاجعه منا باشد.
اوحدي در ادامه تصريح كرد: حتي لازم است هنر در سطح بين‌المللي و كشورهاي اسلامي به اين فاجعه بپردازد و در كنار بيان فاجعه، بايد سجاياي اخلاقي جانباختگان را نيز به تصوير بكشند.

سفر هيئت سوري به تهران و جلسه پيرامون سفر زوار به سوريه
رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص از سرگيري سفر به سوريه گفت: قرار است يك هيئت سوري به تهران بيايند و ما روز دوشنبه با آنها در خصوص پيوست امنيتي سفر زوار به سوريه جلسه بگذاريم.
وي افزود: اگر پيوست امنيتي آنها آماده باشد، آن را به دبيرخانه شوراي امنيت ملي مي فرستيم و اگر مورد تاييد آنها بود، سفر زائران به سوريه از سرگرفته خواهد شد.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین