عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۸
سخنران بعثه مقام معظم رهبري گفت: بر همه ما لازم است كه بهترين سبك زندگي را ياد بگيريم و در اين راه، ائمه هدي(ع) بهترين الگوها، براي ما هستند .
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين سيد مرتضي صالحي خوانساري در جمع زائران عتبات عاليات در حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسين (ع)، افزود: علماي اخلاق معتقدند كه بشر هنوز، چگونه زيستن را نياموخته و عموم بشر، بد زندگي مي كنند .
وي افزود: بفرموده قرآن كريم، عموم انسانها وقتي كه از دنيا مي روند تازه متوجه مي شوند كه چه فرصت استثنايي را براي تربيت و تعالي خود از دست داده اند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري افزود: زندگي، امور روز مره را سپري كردن، نيست و اصولي دارد و براي ياد گرفتن اين اصول بايد به سيره، رفتار، و گفتار ائمه معصومين (ع) نگاه كنيم و از آنها الگو بگيريم .
حجت الاسلام و المسلمين نجفي خوانساري، با اشاره به حديثي از امام جعفر صادق(ع)، گفت: براي اينكه زندگي مان بر اصول مورد نظر ائمه هدي بنا شود، بايد امور محوله شخصي مان را خودمان انجام دهيم، همواره خود را در محضر خدا ببينيم و از انجام دادن گناهان، حيا كنيم، و به رسيدن رزق و روزي مقدرمان از جانب خداي بزرگ ايمان داشته و همواره آماده سفر آخرت باشيم .
وي افزود: اگر به اين اصول عمل كنيم، بهترين عمل ها را در مناسب ترين زمان ها انجام خواهيم داد تا خدا و مردم از آن راضي باشند، در محضر خدا، گناه نمي كنيم، و در پي تحصيل مال و اموال نامشروع از هر راهي نمي رويم .
در پايان اين برنامه فرهنگي ، يكي از مداحان اهلبيت (ع) در مظلوميت اهل بيت عصمت و طهارت (ع)، به مرثيه سرايي پرداخت و زائران عتبات عاليات، در مصائب حضرت سيدالشهدا(ع) و خاندان و ياران با وفايشان در واقعه كربلا، اشك ماتم ريختند .
گفتني است برنامه هاي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، شامل سخنراني و مداحي و مرثيه سرايي، هر روز صبح پس از نماز جماعت صبح، و زيارت عاشورا در صحن حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و هر شب ، پس از نماز جماعت مغرب و عشاء، در سرداب حرم مطهر حضرت ابالفضل العباس (ع)، براي زائران ايراني عتبات عاليات، برگزار مي شود .


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین