عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۸۲۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۹
ندای «لبیک یا حسین» نوجوانان و دانش‌آموزان عاشورایی همزمان با ششمین روز از ماه محرم الحرام در مراسم سوگواره «احلی من العسل» در سراسر کشور طنین‌انداز می‌شود.
عقیق:مصطفی زیبایی‌نژاد مدیر هیأت نوجوانان و جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام با اعلام این خبر گفت: این مراسم روز سه‌شنبه 28 مهر ماه جاری مصادف با ششم محرم الحرام 1437 که منتسب به حضرت قاسم ابن الحسن(ع) است، سوگواره احلی من العسل با حضور دانش‌آموزان در میعادگاه‌ها و مدارس سراسر کشور به طور همزمان رأس ساعت 10 صبح برگزار خواهد شد.

وی افزود: این برنامه با هدف آشنایی نوجوانان با کلام تاریخی واقعه عاشورا از زبان نوجوان دشت کربلا و به جهت تعمیق معارف اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به خصوص حضرت امام حسین(ع) و یاران وفادارشان برگزار می‌شود و در آن نوجوان دانش‌آموز با الگو گیری از شهدای نوجوان کربلا و دانش آموزان شهید دفاع مقدس به عزاداری خواهند پرداخت.

زیبایی‌نژاد گفت: برای برگزاری این برنامه ستادی با حضور نمایندگان هیأت رزمندگان اسلام، وزارت آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای معارف اسلامی صداوسیما و سازمان بسیج دانش‌آموزی تشکیل و تا کنون بیش از سه جلسه از آن برگزار شده است که إن‌شاءالله با هماهنگی‌های به عمل آمده در سراسر کشور و مدارس و میعادگاه‌ها برنامه با شکوهی را خواهیم داشت.

مسئول هیأت نوجوانان و جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام افزود: این برنامه به صورت زنده و مستقیم از شبکه‌های ملی و استانی صداوسیما به خصوص از شبکه دو سیما پخش خواهد شد و رأس ساعت 10:30 صبح دانش‌آموزان در تمامی میعادگاه‌ها ندای «لبیک یا حسین» و «هیهات من الذله» سر خواهند داد.

وی همچنین در خصوص برنامه مرکزی «احلی من العسل» در تهران گفت: در تهران شاهد حضور دانش‌آموزان عاشورایی در دو نقطه میدان امام حسین(ع) و حرم مطهر امام خمینی(ره) خواهیم بود که این برنامه نیز با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان‌های تهران، شهرداری تهران، آستان مقدس حرم مطهر امام خمینی(ره) و برخی نهادها و تشکل‌های مرتبط رأس ساعت 10 صبح تا 11:15 برگزار می‌شود، این مراسم شامل عزاداری و مرثیه‌سرایی مداحان برجسته و نوجوان اهل بیت(ع)، اجرای گروه سرود و همخوانی توسط دانش آموزان، دکلمه‌خوانی و قرائت میثاق‌نامه خواهد بود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین