عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۷۱۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱
جشن شب عید غدیر در حسینیه موج الحسین(ع)
خدا خالق العقل و پیامبر خدا رئیس العقلا می باشد. عقل انسان نمی تواند بپذیرد که پیامبر خدا از دنیا برود و کسی را جانشین خود انتخاب نکرده باشد.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن جشن شب عید غدیر با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی و مداحی حاج حسین سازور، حاج محمود کریمی و حاج امین مقدم در حسینیه موج الحسین(ع) برگزار شد.

  • گزیده ای از سخنان حجت الاسلام مومنی را بخوانید:

_ در حقانیت اهل بیت(ع) انسان می تواند به ادله متعدد تمسک شود . هم قرآن و هم سنت خود رسول گرامی اسلام و هم سیره آنها و هم عقل تماماً نازل به این مدعا هستند که اهل بیت سفینه و کشتی نجات هستند و انسان میتواند به این ادله حقانیت اهل بیت را اثبات کند.

_ جریان غدیر دارای دو بعد است. اول این که باعث افتخار ما شیعیان است. ولایت امیرالمؤمنین  و معرفی امیرالمؤمنین به عنوان جانشین بعد از پیامبر است که ادعا می کنیم جز علی(ع) کسی شأنیت این مقام را ندارد. بعد دیگر هم هست که به تمام مسلمین برمی گردد. این عید فقط برای ما شیعیان نیست. چون باعث سربلندی مسلمین است. به واسطه جریان غدیر اشکالاتی که ادیان دیگر ممکن است ایراد کنند از بین می رود.

_ خدا خالق العقل و پیامبر خدا رئیس العقلا می باشد. عقل انسان نمی تواند بپذیرد که پیامبر خدا از دنیا برود و کسی را جانشین خود انتخاب نکرده باشد. در این خطبه ها نکات بسیار نابی وجود دارد و فقط انسان اگر به آنها اکتفا کند برای دفاع از امیرالمؤمنین(ع) و ولایت دستش پر می شود.

_ صراط مستقیم علی(ع) است. آیاتی در این باب در قرآن بسیار آمده است. بهترین کلام برای حقانیت امیرالمؤمنین(ع) کلام رسول خدا(ص) می باشد. کسانی که بار ولایت علی(ع) را تحمل می کنند زیربنای توحیدی قوی دارند و کسانی که زیر بار ولایت علی بن ابیطالب(ع) نمی روند زیربنای توحیدی آنها مشکل دارند.

_ دین بدون ولایت ناقص است. اول کسی که به پیامبر خدا ایمان آورد علی بن ابیطالب(ع) و حضرت خدیجه(س) بودند. زمانی که حضرت خدیجه به پیامبر ایمان آورد پیامبر فرمودند که خدیجه جان باید ولایت علی (ع)را هم قبول کنی و ایشان دست حضرت خدیجه را روی دست علی(ع) گذاشت. حضرت خدیجه اولین کسی بود که ولایت علی بن ابیطالب(ع) را قبول کردند.

_ پیامبر فرمودند که هر کس مخالف علی(ع) باشد مورد لعن است و هر کس از حضرت علی(ع) تبعیت کند مورد رحمت خداوند قرار می گیرد. ذکر علی(ع) عبادت است. با ذکر علی(ع) قبلتان جلا پیدا می کند .از علی(ع) دور نشوید. علی(ع) کسی است که انسان را به حق رهنمون می کند.

_ پیامبر خدا فرمودند امیرالمؤمنین جز علی(ع) نیست و جایز نیست بر احدی کلمه امیرالمؤمنین را به جز علی بن ابیطالب (ع) به کار ببرند. هیچ کس بغض علی(ع) را ندارد مگر آدم شقی. اگر علی را دوست دارید معلوم است که پاک هستید. دست پدر و مادر را ببوسید که مادر شیر حلال به شما داده و پدر هم لقمه پاک به شما داده که محب علی(ع) هستید.

_ در وصیت نامه مادرمان حضرت زهرا(س) به صورت مکتوب است که راضی نیستم احدی از کسانی که نقص کردند عهد خدا و رسولش و علی(ع) را که در نماز من شرکت کنند. پیامبر فرمودند که برترین مردم بعد از من علی(ع) است. هر کس حرف من را قبول نکند ملعون و مغضوب است. بدانید که جبرئیل برایم خبر آورد که رسول خدا به مردم بگو که خدا می گوید هر کس ولایت علی(ع) را نپذیرید لعنت خدا بر او باد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
0
با سلام و خسته نباشید
لطفا گزارش صوتی سخنرانی را هم بذارید
با تشکر
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین