عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۶۲۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی:
دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی با تأکید بر این که اگر غدیر فراموش نمی‌شد، ماجراهای بعد از پیامبر (ص) و عاشورا اتفاق نمی‌افتاد، گفت: اگر بناست، عاشورایی دیگر پدید نیاید، نباید اجازه دهیم غدیر فراموش شود.
عقیق:حجت‌الاسلام هادی نبئی در گفتگویی دربیرجند با تبریک دهه ولایت و عید غدیر، اظهار کرد: برنامه‌های دهه ولایت امسال با همراهی ستاد مردمی غدیر که به همت ائمه جماعات شهرستان ها تشکیل شده اند، برگزار می شود.

وی، توجه جدی به اعزام مبلغ دردهه ولایت  را یکی از مهمترین اقدامات برشمرد و افزود: باید مردم به ویژه روحانیون توجه ویژه ای به بحث دهه ولایت و ولایت پذیری در این ایام مبارک داشته باشند تا پیام غدیر که همان ولایت پذیری است، به جهانیان صادر شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی با اشاره به حضور سخنرانان کشوری در این استان از جمله حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ، دکتر امامی و فاطمی تاکید کرد: ما برای بالا بردن سطح دانش و اثرگذاری علاوه بر دعوت از سخنرانان کشوری، همایش های توجیهی برای مداحان هیئت‌های مذهبی و روحانیون در نظر گرفته ایم.

حجت الاسلام نبئی، غدیر را مهمترین واقعه طول تاریخ دانست و افزود: ما نباید با قرار دادن روز شمار عاشورا، غدیر را فراموش کنیم، بلکه باید در کنار غدیر، عاشورا را زنده نگه داریم.

وی با تأکید بر این که اگر غدیر فراموش نمی‌شد، ماجراهای بعد از پیامبر اکرم (ص) و عاشورا اتفاق نمی‌افتاد، بیان داشت: اکنون نیز اگر بنا است، عاشورایی دیگر پدید نیاید، نباید اجازه دهیم غدیر فراموش شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان جنوبی در ادامه از برگزاری جشن‌ های مردمی ویژه غدیر در تمامی مساجد، هیئت‌ها و بقاع متبرکه استان خبر داد وگفت: در شب عید غدیر همایش بزرگ ولایت در پارک توحید و روز عید نیز جشن بزرگی در پارک دولت بیرجند برگزار خواهد شد.

وی به فرهنگ سازی غدیر در بین کودکان تاکید کرد و افزود: باید فرهنگسازی در بین کودکان را جدی گرفت و برگزاری همایش مهدکودک‌ها با موضوع غدیر می تواند یکی از این راه کارها باشد

حجت الاسلام نبئی همچنین، برگزاری همایش "امام علی (ع) پدر یتیمان" را یکی دیگر از برنامه ها اعلام کرد و افزود: این همایش با حضور ۳۰۰ دختر یتیم شهرستان بیرجند برگزار خواهد شد که یاد آور فرهنگ تکریم ایتام است. همچنین در دهه ولایت مسابقه حفظ خطبه غدیر در سراسر استان خراسان جنوبی برگزارشده که به‌ قیدقرعه به برندگان جوایز نقدی به برندگان اهدا خواهد شد.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که موفق به حفظ خطبه غدیر و خطبه فدکیه به‌صورت همزمان شوند، هزینه کامل سفر به کربلا را دریافت خواهند کرد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین