عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
مراسم هفتگی حسینیه فاطمة الزهرا(س) با مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان
خداوند در باب غدیر پیامبر را تهدید می کند که باید آن را به مردم ابلاغ کند. اگر در بحث غدیر کوتاهی نمی شد واقعه ای به نام عاشورا اتفاق نمی افتاد.

گزارش تصویری



عقیق: مراسم هفتگی حسینیه فاطمة الزهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام سید امیر عبدالملکی و مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان برگزار شد.


  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام عبدالملکی را بخوانید:

_ ایام متعلق به عید ولایت و غدیر خم است .  در روز عید غدیر خم با دوستان شیعه صیغه اخوت را بخوانیم. در روز عید غدیر پیامبر هر شخصی را با کسی برادر کردند ولی امیرالمؤمنین (ع) تنها ماندند و وقتی حضرت علی(ع)  دلیل این کار را پرسیدند پیامبر(ص)  فرمودند که علی جان تو را برای خودم کنار گذاشتم.

_ مهمترین اتفاقی که در غدیر خم افتاد قبول امامت علی بن ابیطالب(ع) تا امام زمان(عج) بود. پیامبر(ص) چهار نکته را در باب عید غدیر بیان کردند. اول بحث ولایت و دوم امامت و سوم وصایت و چهارم محبت است و نکته ای که از همه قوی تر است و شامل همه این ها می شود این است که شش روز بعد از عید غدیر پیامبر بحث مباهله را مطرح می کنند که فرمودند علی نفس من است. قبول این نفس بالاترین بحث مباهله است.

_ عید غدیر بحث کمی نیست. خداوند در باب غدیر پیامبر را تهدید می کند که باید آن را به مردم ابلاغ کند. مقدمه فهم عاشورا  غدیر است. اگر در بحث غدیر کوتاهی نمی شد واقعه ای به نام عاشورا اتفاق نمی افتاد. ما برای یک واقعه تاریخی که در عالم مهم تر از آن فاجعه ای نیست ده روز عزاداری می کنیم ولی در باب غدیر کوتاهی میکنیم. غدیر باید زنده شود. زنده شدن و احیای غدیر مقدمه ظهور آقا امام زمان(عج) است.

_ در حجةالوداع به پیامبر به دستور الهی وحی شد که باید اول اسم اعظم ، دوم آثار علم و سوم میراث انبیا را به علی بن ابیطالب(ع) که جانشین و وصی بعد از تو است تحویل بدهید. یادگارهای پیامبر طبق روایات صحف آدم و نوح و ابراهیم و  تورات و انجیل و عصای موسی و انگشتر ابراهیم و چیزهای دیگری است که این ها دست به دست طبق روایات در خدمت امام زمان(عج) می باشد.

_ جبرئیل در غدیر لقب امیرالمؤمنین را اختصاصی به علی بن ابیطالب(ع) داد . پیامبر در روزی که علی بن ابیطالب(ع) را به امامت معرفی کردند دو کار را در منبر انجام دادند اول دست علی(ع) را با دست خود بلند کردند و دوم بیعت قلب و زبانی گرفتند . پیامبر فرمود واجب است خطبه غدیر را هر پدری برای فرزند خود بخواند.

_ تنها جایی که پیامبر فرمودند به من تبریک و تهنیت  بگویید عید غدیر خم است و  فرمود زیرا خداوند من را به نبوت و اهل بیتم را به امامت اختصاص داده است و این نشانه فتح بزرگ و در هم شکستن کامل سنگرهای نفاق و کفر بوده است.

_ خداوند سر بحث ولایت علی بن ابیطالب(ع) با کسی شوخی ندارد .چون علی(ع) مانند کعبه است.امام باقر(ع) فرمودند ابلیس چهار بار نعره می زند. اول روزی که مورد لعنت خدا قرار گرفت و دوم روزی که از آسمان ها به زمین آمد و سوم روز عید سعید مبعث و چهارم روز عید غدیر خم است که از همیشه نا امیدی بیشتری داشت.تاجگذاری شیطان روز سقیفه است.

_ جدا کردن اهل بیت(ع) از قرآن کار داعش است. در حقیقت  ذات قرآن و اهل بیت از هم جدا نمی شوند. ولی داعش این دو را از هم جدا می کنند.  در باب غدیر ما تبلیغ نکردیم. هر کس به قاعده توان خود باری را برنداشته است.

_ علی بن ابیطالب(ع) برکاتی دارد که یکی از این برکات حسین بن علی (ع) است.از امام صادق(ع) سؤال شد که ثواب زیارت امام حسین(ع) بیشتر است یا ثواب زیارت امیرالمؤمنین(ع) که حضرت صادق فرمودند که برتری ثواب زیارت امیرالمؤمنین(ع) بر ثواب زیارت امام حسین(ع) مانند برتری امیرالمؤمنین(ع) بر حسین بن علی(ع) است.

_ از کارهایی که می توانیم در روز عید غدیر باعث تبلیغ شویم این است که در روز عید غدیر تبریک بگوییم. تحکیم بیعت با ولایت امیرالمؤمنین(ع) داشته باشیم. در روز عید غدیر ابراز شادمانی کردن و مصافحه کردن بسیار خوب است. در روز عید غدیر لباس نو بپوشید.از بوی خوش استفاده کنید.  صله رحم کنید.  حاجات مؤمنین را رفع کنید. در روز عید غدیر غسل کنید. در روز عید غدیر روزه گرفتن معادل روزه گرفتن همه عمر است. افطاری دادن و صلوات بر محمد و آل محمد و آشتی کردن و خواندن دعای ندبه و آشتی دادن دیگران و دیدن سادات و عیدی گرفتن از سادات جزء آداب عید غدیر است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین