عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۰۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۹
حج آثار و بركات مادي و معنوي فراواني دارد از جمله منافع دنيوي حج افزايش رزق و روزي و فقرزدايي است.چنان‌كه پيامبراكرم(ص) فرمود: حج انجام بدهيد تا بي‌نياز شويد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي، نماينده ولي‎فقيه در لرستان اظهار داشت: حج آثار و بركات مادي و معنوي فراواني دارد، قرآن‌كريم به‌صورت كلي به حضرت ابراهيم(ع) دستور مي‌دهد كه مردم را به حج دعوت كن تا پياده و سواره از راه دور و نزديك به حج بيايند.
خداوند متعال در آيه 28 سوره حج فرموده است: «لِيَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ وَيَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ فِي أَيَّامٍ مَّعْلُومَاتٍ عَلَى مَا رَزَقَهُم مِّن بَهِيمَةِ الْأَنْعَامِ فَكُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِيرَ؛ تا شاهد منافع خويش باشند و نام خدا را در روزهاى معلومى بر دام‌هاى زبان‌‏بسته‌‏اى كه روزى آنان كرده است ببرند پس از آن‌ها بخوريد و به درمانده مستمند بخورانيد».
از جمله منافع دنيوي حج افزايش رزق و روزي و فقرزدايي است پيامبراكرم(ص) فرمود: حج انجام بدهيد تا بي‌نياز شويد.
امام صادق(ع) نيز فرموده است: چيزي را سريع‌تر براي بي‌نيازي مالي و نابود كننده فقر از مداومت بر حج خانه خداوند نديدم، اسحاق بن عمار مي‌گويد: به امام صادق(ع) عرض كردم من با خود اين‌گونه قرار گذاشته‌ام كه هر سال تنها و يا با يكي از بستگان با سرمايه خودم حج انجام دهمف حضرت فرمود: بر اين قرارف تصميم جدي داري؟ عرض كردم بلي، فرمود: اگر اين كار را انجام دهي، پس يقين كن به زيادي مال و يا بشارت باد تو را به زيادي مال.
روايات متعددي در اين زمينه وجود دارد كه گوياي اين حقيقت است كه حج، فقر و تهيدستي را از بين مي‌برد از جمله نقل شده كه حج، فقر را دور مي‌سازد و راهي به‌سوي بي‌نيازي است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین