عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
حجت‌الاسلام اختری در اختتامیه ششمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت(ع):
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای با اشاره به مسأله مهدویت، به جوانان اروپا و شمال آمریکا نوید آینده‌ای عاری از ظلم را به آن‌ها دادند.
عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) در آیین اختتامیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: مقام معظم رهبری بر فعالیت‌های جهادی تأکید دارند، یک نمونه کار جهادی، تأمل داشتن و وقت گذاشتن برای عملیاتی کردن تصمیمات است.
وی با بیان اینکه شاید مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) نتوانسته پاسخگوی اعضا باشد، اما توقع داریم تا اعضا نسبت به نامه‌ها و پیام‌های مجمع بی‌تفاوت نبوده و پاسخگوی نامه‌ها باشند،‌ افزود: بسیاری از اعضای مجمع حتی جواب پیام‌های تبریک را هم نمی‌دهند و بی‌تفاوتند؛ در حالی که ما باید از اندیشه‌های شما بهره گرفته و به صورت جدی فعالیت تبلیغی خود را ادامه دهیم.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) تصریح کرد: دشمنان برای مقابله با ما تمام همتشان را به کار بسته‌اند و از اینکه پیروان اهل‌ بیت(ع) در حال گسترش‌ هستند، رجزخوانی می‌کنند، در حالی که برادران و خواهران شما را در یمن، عراق، سوریه، نیجریه، افغانستان و پاکستان می‌کشند.
وی ادامه داد: ما به عنوان تمام اعضای مجمع نزد خداوند مسئول هستیم، همچنین تجار و بازرگانان هم نزد خداوند متعال مسئول هستند و باید در راه مکتب اهل‌ بیت(ع) سرمایه‌گذاری کنند.
اختری در ادامه سخنان خود به تأسیس دانشگاه تخصصی اهل‌ بیت(ع) توسط مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) اشاره کرد و گفت: این دانشگاه از رشته‌های بسیاری برخوردار بوده و پذیرای دانشجویان مرتبط با اعضای بین المللی مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) است.
وی افزود: مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) بنا دارد تا تشکل‌های صنفی و حقوقی را تشکیل داده و در همین راستا، مبلغان خود را افزایش دهد، از این رو مبلغان در کشورها باید روزآمد و در حال رشد باشند، لذا سالانه چندین مرتبه بسته‌های فرهنگی و کتاب‌های علمی برای اعضا فرستاده می‌شود.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌ بیت(ع) بیان داشت: اعضای مجمع جهانی باید نسبت اعلانات این مجمع در خصوص اعتراضات و راهپیمایی‌ها عکس‌العمل داشته باشند؛ چرا که اعتراض همگانی است که دشمن را می‌ترساند، اعضای مجمع باید در تلاش باشند تا مذهب رسمی کشور خود را به شیعه تبدیل کرده و در تمامی کارهای سیاسی و حقوقی کشور خود ورود بیشتری پیدا کنند.
وی عنوان کرد: بیش از 10 کتاب انگلیسی درباره پیامبر اکرم(ص) تدوین شده و باید در سریع‌ترین فرصت در آمریکا و اروپا به چاپ رسیده و منتشر شود.
اختری با بیان اینکه غدیر یکی از ظرفیت‌های شیعه برای جذب افراد به مکتب تشیع است، ابراز داشت: مبلغان باید رسالت غدیر را به مردم کشورهای خود رسانده و آن‌ها را نسبت به حقایق امامت آشنا کنند.
وی ادامه داد: اربعین حسینی یکی از بهترین فرصت‌های شیعه است که می‌توان در میان زائران میلیونی امام حسین(ع) در کربلا، به تبلیغ و روشنگری شیعیان پرداخت، رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای با اشاره به مسأله مهدویت، به جوانان اروپا و شمال آمریکا نوید آینده‌ای عاری از ظلم را به آن‌ها دادند.
دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: هیچ مذهبی برنامه اعتکاف را در مساجد خود برگزار نمی‌کند، در حالی که این برنامه جاذبه بسیار خوبی میان جوانان ایران و جهان داشته است.


منبع:فارس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین