عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۹۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
توسط مؤسسه غدیرشناسی؛
حجت‌الاسلام سعید شاه آبادی گفت: 18 طرح تحت عنوان پرچم ولایت علاوه بر کارگاه‌های تخصصی در ایام غدیر برگزار می‌شود.
عقیق:سعید شاه‌آبادی  رئیس مؤسسه غدیر‌شناسی در گفتگویی با اشاره به ولایی بودن مردم ایران اظهار داشت: محور اعتقادی تمام مؤمنان موضوع ولایت بوده و کشور ما در بین همه کشورهای دنیا تنها پایگاه شیعه و ولایت است و مردم ایران محب و عاشق اهل بیت(ع) هستند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه کشور ما به وسیله خلیفه دوم فتح شد اما امروزه می‌بینیم که مردم ما عاشق اهل بیت(ع) بوده و به نظر می‌رسد که امامان معصوم این قابلیت را در بین ایرانیان شناسایی کرده‌اند.

رئیس مؤسسه غدیر‌شناسی با بیان اینکه برای اثبات حقانیت غدیر باید از همه وجودمان سرمایه‌گذاری کنیم افزود: متولیان فرهنگی باید برای غدیر برنامه ریزی کنند و ما هم به عنوان مؤسسه غدیر‌شناسی که رسالت عرضه خدمات و معرفی غدیر به مردم دنیا را داریم، طرح‌های فراوانی را تحت عنوان استقبال غدیر در این ایام افتتاح می‌کنیم.

وی اضافه کرد: طرح جامع پرچم ولایت با 18 طرح ولایی به منظور استقبال غدیر در این مؤسسه تدوین شده است. این طرح‌های جامع عبارتند از: 

1- تشکیل 110 پایگاه غدیر‌شناسی در کشور، به منظور برگزاری کارگاه‌های تخصصی غدیر‌پژوهی و حکمت رضوی
2- برگزاری مسابقه کتابخوانی شیعه پاسخ می‌گوید (به دو شیوه حضوری و اینترنتی)
3- برگزاری اولین جشنواره ملی مباهله؛ در پنج رشته (پویانمایی، وبلاگ‌نویسی، طراحی و نقاشی،‌ شعر، فیلمنامه‌نویسی)
4- طرح ملی «امیر‌المؤمنین (ع) در قرآن»
5- اطعام 110،000 نفر در غدیر
6- برپایی نماز غدیر، به جماعت
7- برپایی اولین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر؛ در پنج گرایش (نستعلیق، ثلث، نسخ، شکسته، نقاشی، خط)
8- برگزاری جشن برادری (عقد اخوت)
9- خطبه‌خوانی غدیر، در شب و روز غدیر
10- برگزاری جشن غدیر (تهران، مشهد و چند استان کشور)
11- راه‌اندازی سامانه تلفنی داستان گویی غدیر برای کودکان
12- اعزام مبلغ غدیر به مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات
13- راه‌اندازی رادیو اینترنتی غدیر
14- اجرای پرده‌خوانی غدیر (نقالی)
15- تولید نرم‌افزار غدیر
16- چاپ کتاب درسنامه خطبه غدیر
17- تولید پوستر و فلش کارت غدیر
18- نمایشگاه غدیر

وی با بیان اینکه تبیین جایگاه ولایت و توانمندی ترویج عالمانه از مکتب شیعه وظیفه اصلی این مؤسسه است، تصریح کرد: با برگزاری کارگاه‌های تخصصی توانمندی پاسخ‌گویی به شبهات و منتقدات ولایت را در افراد شرکت کننده افزایش داده تا این افراد با اطلاعات کاملی به مبارزه با دشمنان ولایت در فضای مجازی و غیره بپردازند.

تولیت مؤسسه غدیر‌شناسی ادامه داد: امروزه بیش از 40 هزار سایت در جهت مخالفت با موضوع ولایت ایجاد شده که هدف همه آنها سست کردن اعتقادات شیعیان و ضربه به مسئله ولایت است.

شاه‌آبادی در ادامه گفت: رهبر انقلاب کار در مورد غدیر را کاری مستمر و دائمی ذکر فرمودند و بنابر فرمایش ایشان کارگاه‌های غدیر‌پژوهی را همه ساله در 4 سطح برگزار می‌کنیم.

سید هدایت‌الله موسوی معاون فرهنگی و هنری مؤسسه غدیر‌شناسی گفت: جشنواره ملی مباهله برای اولین بار در سطح کشور برگزار می‌شود که تا هم اکنون در حدود 500 اثر به دبیر‌خانه این جشنواره رسیده است.

وی یادآورد شد: جشنواره ملی خوشنویسی در 5 گرایش و با حضور داورانی از شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان برگزار می شود و این مؤسسه به 10 برگزیده برتر دیپلم افتخار و جوایزی نفیس اهدا می‌کند.


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین