عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۱۱۵
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
از سوی نمایندگی های فرهنگی ایران در خار ج از كشور؛
مراسم جشن میلاد باسعادت حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع) از سوی نمایندگی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور عاشقان، محبان اهل بیت (ع) و ایرانیان مقیم برگزار شد.
عقیق:مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع)در نمایندگی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. این مراسم در كشورهای ذیل برگزار شد:

افغانستان(مزار شریف)

جشن میلاد سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)،قمر بنی هاشم ابو الفضل العباس(ع) و امام الساجدین امام  سجاد (ع) با حضور پرشور جوانان،دانشجویان و طلاب در مسجد جامع سلطانیه  توسط خانه فرهنگ ایران در مزارشریف باهمکاری موسسه  فرهنگی اجتماعی تبیان برگزار شد.

در این مراسم  غلامی مسئول خانه فرهنگ ایران در مزارشریف ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در مورد اهداف حرکت امام حسین و این که الگوی آزادگی شجاعت و پایبندی به دستورات دین و قرآن صحبت کردند وبا سخنی از امام حسین در رابطه با اهمیت فراگیری علم تأکید کرد.

در  حجت الاسلام مرتضوی یک از روحانیون در مورد خداشناسی و عبادت گفت: انسان نسبت به خدا سه مسئولیت دارد اول شناخت خدا دوم عبادت خدا و سوم پیشی نگرفتن ازدستورات خدا .

همچنین  این مراسم درمنطقه سجادیه مسجد بلال ، علی آباد؛ مسجد محمد رسول الله ، شهرستان شولگره  مسجد انصارالمهدی  و در مسجد محمد بیگ سرهنگ برگزار شد.

 سنگال

مراسم گرامیداشت اعیاد شعبانیه، روز جانباز و سالگرد آزاد سازی خرمشهر مراسم جشنی به همت رایزنی فرهنگی كشورمان و با حضور مصباحی مقدم    نماینده مجلس شورای اسلامی کشورمان  در مرکز فرهنگی ایران در داکار  برگزار شد.

در این مراسم که کارگزاران نظام و مسئولین نهادهای ایرانی وخانواده ایرانیان مقیم داکار حضور داشتند، ذاکری رایزن فرهنگی کشورمان با تبریک اعیا د شعبانیه وخیر مقدم به هیات پارلمانی کشورمان برای تحقق اهداف این سفر آرزوی موفقیت نمود.

مصباحی مقدم طی سخنانی با بیان رشادت ها ودلاوری های ملت ایران که برگرفته از مکتب اهل البیت وفداکاریهای حضرت ابالفضل العباس می‌باشد.

وی رمز حصول  موفقیت های بزرگ را تاسی به بزرگان دانسته وبا توجه به ایام روز جانباز با ذکر خاطرات جنگ  مواردی از رشادت های رزمندگان اسلام وفضای معنوی جبهه را بیان نمود.

شبیبی سرپرست جدید وموقت سفارت نیز که از جانبازان ورزمندگان دفاع مقدس می باشد، نیز به بیان خاطره ای از جبهه ووروحیان معنوی رزمندگان  پرداخت.

همچنین رایزن فرهنگی كشورمان ضمن قرائت اشعاری در مدح اهل البیت علیهم السلام و ابیاتی از شعر مقاومت خاطرات خود از عملیات بیت المقدس وآزادی خرمشهر که منجر به مجروحیت وی گردید را برای حضار بازگو نمود.

 تركیه(ارزروم)

به همت وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران، جشن اعیاد شعبانیه با حضور دانشجویان و ایرانیان مقیم ارزروم در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم سرکنسول کشورمان در سخنانی امام حسین(ع) را کشتی نجات عالم بشریت در عصر حاضر ذکر نمود که نه تنها شیعه و سنی بلکه همه افراد با تکیه بر این سفینه نجات و مصباح هدی راه و رسم زندگی را آموخته به سعادت ابدی و اخروی نایل خواهند شد.

 سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم با اشاره به شخصیت والای حضرت ابوالفضل عباس (ع) این استقامت علمدار کربلا را با جان فشانی های رزمندگان جنگ تحمیلی مقایسه و از رشادت فرزندان رشید ایران اسلامی در آستانه سالروز فتح خرمشهر تقدیر و تشکر نمود.

سپس مداح اهل بیت (ع) در مدح ائمه اطهار (ع) به مدیحه سرای پرداخت. 

تایلند

به مناسبت میلاد نورانی سومین آفتاب آسمان ولایت و امامت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و میلاد قمر منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) و میلاد فرخنده و نورانی چهارمین خورشید آسمان ولایت و امامت حضرت سیدالسجادین امام زین العابدین(ع)، مراسم جشنی با حضور نجاریان زاده رایزن فرهنگی کشورمان و اعضای سفارت و مدیر و کادر آموزشی مدرسه جمهوری اسلامی ایران و خانواده های آنان در حسینیه ولایت رایزنی فرهنگی کشورمان در شهر بانکوک برگزار شد.

در این مراسم مصطفی نجاریان رایزن فرهنگی كشورمان در فضیلت ماه معظم شعبان و جایگاه حضرت امام حسین(ع) در اسلام و مکتب اهل بیت(ع)  مطالبی را بیان كرد.

در ادامه مولودی خوانی برگزار شد.

گفتنی است به همین مناسبت اکثر شیعیان و شیفتگان مکتب اهل بیت(ع) در تایلند با حضور در مساجد و حسینیه های خود در سراسر این کشور به برپایی جشن و مولودی خوانی در این ایام و لیالی اعیاد فرخنده و نورانی شعبانیه پرداختند.

افغانستان(كابل)

برگزاری جشن میلاد امام حسین (علیه السلام) در شورای عالی قرآنی کابل

به مناسبت سوم شعبان سالروز ولادت با سعادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام محفل جشنی از سوی شورای عالی قرآنی افغانستان برگزار شد.

این مراسم نورانی با حضور مسئولین مراکز فرهنگی، اساتید قرآنی و قرآن آموزان این نهاد با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز و سپس گروه سرود به اجرای برنامه پرداخت.

سخنرانان نیز راجع به شخصیت با عظمت حماسه ساز کربلا حضرت امام حسین (علیه السلام) مطالبی ایراد نمودند.

در بخشی از برنامه رئیس شورای عالی قرآنی افغانستان ضمن تبریک این عید بزرگ از امام حسین (علیه السلام) به عنوان بزرگترین شخصیت جهان بشریت نام برد که تحت تربیت جد بزرگوارش حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) قرار داشت و آن حضرت بارها مقام او را برای مردم به عنوان یک انسان الهی روشن ساخت.

وی همچنین تأکید کرد: «امروز ما مسلمانان باید از آن حضرت الگو بگیریم که می فرمود: « هیهات منا الذله » و در جای دیگر فرمودند: «مرگ رنگین بهتر از زندگی ننگین است.» و ما هم باید با الگوگیری از نهضت آن حضرت در برابر ظلم و استبداد بایستیم و در مقابل تجاوزها و فسادهای ظالمین منطقه آرام نباشیم.»

برگزاری نشست «امام حسین چراغ هدایت وکشتی نجات است»

مرکز صراط النور نشستی را تحت عنوان امام حسین چراغ هدایت وکشتی نجات است را برگزار نمود دراین نشست مسئول مرکز  میلاد امام حسین ،ابو الفضل العباس، میلاد امام سجاد (ع) راتبریک گفته و وی با توجه به موضوع برنامه اظهار داشت: چرا می‌گوییم حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است  چون حدیث از پیامبر بزرگ ا سلام داریم که رسول‌خدا فرموده است: إِنَّ الحُسَـینَ مِصـباحُ الهُـدی و َسَفینَــة النّجاة. حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است.(مَثَلُ أهلِ بَیتی مَثَلُ سَفینَـةِ نوح مَن رَکَبَها نَجا وَ مَن تَخَلَّفَ عَنها غَرِقَ) مثل اهل‌بیت من مانند کشتی نوح است؛ هر که بر آن کشتی سوار شود، نجات یابد و هر‌که از آن بازماند غرق شود.

برگزاری مراسم به همت  بخش فرهنگی مسجد جامع امام زمان(عج)  

جشن اعیاد شعبانیه ولادت حضرت امام حسین(ع)، ولادت حضرت امام سجاد(ع) و ولادت حضرت اباالفضل العباس(ع) توسط بخش فرهنگی مسجد جامع امام زمان(عج) برگزار شد.

ارمنستان

 به مناسبت میلاد با برکت انوار مطهر کربلا حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت ابالفضل العباس(ع) و سید الساجدین امام سجاد(ع) مراسم جشن با شکوهی در مسجد كبود ایروان برگزار شد.

این مراسم در جمع تعدادی از ایرانیان مقیم، دانشجویان ایرانی، کارکنان نهادهای مستقر در ایروان از جمله سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، معلّمان مجتمع شهید فهمیده، بانک ملت شعبه ایروان، اتحادیه تجار و بازرگانان ایرانی به همراه خانواده هایشان برپا شد.

در ابتدای مراسم مجید مشکی رایزن فرهنگی کشورمان با ذکر احادیثی از حضرت امام حسین(ع) بیاناتی را در باب شخصیت و زندگانی آن امام همام و برادر و فرزندش حضرت عباس بن علی(ع) و علی بن الحسین(ع) ایراد داشت.

در ادامه مراسم مولودی خوانی و مدیحه سرایی با سلام و صلوات بر سید و سالار شهیدان و قرائت اشعاری و سرودهایی اجرا شد.

 هند(بمبئی)

مراسم جشن ولادت حضرت امام حسین علیه السلام  با سخنرانی مسئول خانه فرهنگ ایران و با حضور خالقی سركنسول ، ایرانیان مقیم و  وارگانهای حاضر در انجمن ایرانیان شهر بمبئی برگزار شد.

دراین مراسم که با حمایت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی برپا شد، مهدی زارع بی عیب وابسته فرهنگی كشورمان در سخنانی گفت: انسانها دربحبوحه زندگی طبق فرمایش امام حسین(ع) نباید دین را سپر دنیا قرار دهند وازدین بهره برداری ابزاری نمایند.

وی به این موضوع نیز اشاره کرد که تنها قلب آدمی با داشتن محبت امام حسین (ع) واهل بیت (ع)  به درجات عالی معرفت و شناخت خدا  می رسد و سعادتمند خواهد شد.

در ادامه اشعاری در وصف منقبت و ذکر سجایای اباعبدالله الحسین(ع)  سروده شد.

خاطرنشان می‌شود مسلمانان شیعه هند ولادت امام حسین(ع) را باشکوه خاصی برگزار می کنند.

 پاكستان (كویته)

  باحمایت خانه فرهنگ کویته، مراسم جشن باشکوهی به مناسبت ولادت باسعادت حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (س) وحضرت زین العابدین(ع) درایام ولادت آن بزرگواران، باحضور یحیوی سرکنسول وکلیه مامورین اعزامی به همراه خانواده های محترم شان، در محل سرکنسولگری ایران  برگزار .

 در این مراسم پس از تبریک روزهای مبارک میلادامام حسین (ع)وحضرت ابوالفضل (س)وحضرت امام سجاد(ع) توسط سید ابوالفضل حسینی مسئول خانه فرهنگ ، یحیوی سرکنسول در سخنانی میلاد این سه بزرگوار را تبریک گفت و مطالبی در خصوص ولادت این سه بزرگواران عنوان و در  ادامه از همکاران جانبازان تقدیر وتشکر نمود ودقایقی درخصوص روز پاسدار وروزگرامیداشت جانباز مطالبی را بیان داشت. 

سپس باغانی کنسول اشعار بسیار زیبایی در خصوص میلاد سه دسته گل محمدی قرائت نمود و در پایان مراسم مولودی خوانی برگزار شد.

 انعکاس بمناسبت ولادت با سعادت امام حسین(ع) درمطبوعات کویته

به همت خانه فرهنگ ایران, به مناسبت ولادت با سعادت امام حسین(ع) به عنوان سیدنا امام حسین (ع) درروزنامه عوام و با خبر کویته به چاپ رسید. دراین مقاله به تولد، زندگی وشخصیت امام (ع)اشاره گردیده است.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین