عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۸۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۵
آمادگی برای همایش اربعین حسینی
ساماندهی حضور میلیونها زائر در حریم حسینی در سالهای گذشته به همایشی رسانه ای و بین المللی تبدیل شده است که ابعادی فراتر از یک زیارت معنوی به خود گرفته است.
عقیق:در حالی که بیش از بیست روز از ثبت نام کاروان اربعین حسینی از اروپا می گذرد شواهد حکایت از پیگیری های مستمر و جلسات پی در پی در کشور عراق دارد.
در جلسات اخیری که با حضور رئیس سازمان حج و زیارت و به میزبانی سرکنسول جمهوری اسلامی در کربلای معلی انجام گرفت مقدمات برگزاری این همایش عظیم میلیونی مورد بررسی قرار گرفت.همایش اربعین سال گذشته با حضور میلیونی زائران حسینی صورت گرفت که در آن زائرانی از کشورهای مختلف حضور پیدا کردند.
شكرالله طاهري سركنسول جمهوري اسلامي ايران در اين جلسه از همكاري خوب مسئولان و اهالي عراق در برگزاري و ميزباني زائران اربعين حسيني در سال گذشته تشكر كرد و گفت: مشكلاتي كه در موضوع اسكان، امنيت، بهداشت و موكب‌هاي عزاداري و حمل و نقل و ارتباطات تلفني وجود داشت امسال مي‌تواند با برنامه ريزي و همپوشاني دستگاه‌هاي مسئول در عراق و ايران مرتفع شود.
مهندس سعيد اوحدي، رييس سازمان حج وزيارت در جلسه اربعين كه به ميزباني سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلاي معلي و با حضور نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، معاون استاندار كربلا، مدير كل عتبات سازمان حج و زيارت و مديرعامل شمسا و جمعي ديگر از مسئولان برگزار شد، با تاكيد بر ارائه بهترين خدمات به زائران گفت: بايد با برنامه ريزي صحيح براي مشكلات تدبير كرد.
لازم به ذکر است با توجه به جمعیت میلیونی حاضر در همایش اربعین لزوم توجه به ابعاد مختلف این سفر از مدتها قبل از برگزاری آن ضروری است تا شرایط حضور همگانی در این همایش بیش از پیش فراهم گردد و بر معنویت سفر نیز بیافزاید.
برنامه ریزی و ساماندهی پیاده روی اربعین در شرایط فعلی فراتر از یک برنامه ریزی زیارت تلقی می شود. ساماندهی حضور میلیونها زائر در حریم حسینی در سالهای گذشته به همایشی رسانه ای و بین المللی تبدیل شده است که ابعادی فراتر از یک زیارت معنوی به خود گرفته است.


منبع:فرهنگ
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین