عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۱۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
سعید اوحدی؛
رييس سازمان حج و زيارت در سفري به كشور عراق در خصوص اعزام زائران ايراني به سامرا گفت: در حال گفتگو با مقامات امنيتي عراق هستيم و ظرف يك ماه آينده تكليف اعزام زئران مشخص خواهد شد.
عقیق: رييس سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: تبليغات برخي شركت‌ها مبني اسكان زائران ايراني در هتل‌هاي چهار يا پنج ستاره در كربلا و نجف صحت ندارد.
سعيد اوحدي در حاشيه ديدار با وزير گردشگري عراق به خبرنگار صداوسيما در بغداد گفت: هتل‌هاي كربلا و نجف با درجه دو يا سه ستاره است و به زائران توصيه مي‌شود، مواظب تبليغات واهي باشند.
وي تصريح كرد: سازمان حج و زيارت قعطا با اين شركت‌هاي سودجو كه قصد دارند از زائران عتبات عاليات هزينه بيشتري دريافت كنند، برخواهد كرد.
سعيد اوحدي در حاشيه ديدار با وزير گردشگري عراق گفت: با تغييراتي كه در شركت شمسا صورت گرفته شده است، هزينه نام نويسي، به حدود نرخ سال ۹۳ برمي گردد.
وي گفت: اين كاهش قيمت، از زمان ثبت نام اعمال مي‌شود.
رييس سازمان حج و زيارت كشورمان گفت: براي بهتر شدن وضعيت رفاهي زائران، چهار هتل در شهرهاي كربلا و نجف، و ۲ آشپزخانه مركزي در كاظمين و نجف در حال احداث است كه البته فردا كلنگ احداث آشپزخانه نجف اشرف با ظرفيت پذيرايي ۶۰ هزار وعده غذايي در روز به زمين زده خواهد شد.
رييس سازمان حج و زيارت كشورمان با اشاره به اينكه در ساخت اين طرح‌ها ۴ بانك بزرگ ايراني مشاركت دارند، گفت: البته كار احداث هتل تهران در كربلا در مراحل پاياني قرار دارد و تا شش ماه آينده به بهربرداري خواهد رسيد.
اوحدي افزود: در مرز مهران و شلمچه دو هتل براي هر مرز با ظرفيت هزار نفر در حال احداث است.
وي گفت: در مرز چذابه نيز زائر سراي ۵ هزار نفري داريم كه اين زائرسرا قبل از اربعين حسيني افتتاح خواهد شد.
رييس سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران تصرح كرد: همه اقدامات انجام شده در مرزها، براي كاهش مشكلات زائران در زمان اربعين است.

پيگيري اعزام به سامرا
وي در خصوص اعزام زائران ايراني به سامرا گفت: در حال گفتگو با مقامات امنيتي عراق هستيم و ظرف يك ماه آينده تكليف اعزام زئران مشخص خواهد شد.
همچنين در ديدار رييس سازمان حج و زيارت كشورمان با وزير گردشگري عراق دو طرف بر گسترش همكاري تهران و بغداد براي اعزام زائر تاكيد كردند.
دكتر خالد العطيه در اين ديدار خواستار سرمايه گذاري بيشتر ايران در زمينه خدمات رفاهي در عتبات عاليات شد.

در عتبات عاليات هتل ۴ يا ۵ ستاره نداريم
رييس سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: تبليغات برخي شركت‌ها مبني اسكان زائران ايراني در هتل‌هاي چهار يا پنج ستاره در كربلا و نجف صحت ندارد.
سعيد اوحدي گفت: هتل‌هاي كربلا و نجف با درجه دو يا سه ستاره است و به زائران توصيه مي‌شود، مواظب تبليغات واهي باشند.
وي تصريح كرد: سازمان حج و زيارت قعطا با اين شركت‌هاي سودجو كه قصد دارند از زائران عتبات عاليات هزينه بيشتري دريافت كنند، برخواهد كرد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین