عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
مداحی کربلایی حنیف طاهری در هیئت عبدالله بن حسن‎(ع)
اگر به حرم معصومین مشرف می شوید ولو با یک صفحه هر دفعه به خواندن زیارت جامعه کبیره بپردازید تا ببینید که چه به دست می آورید...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شام شهادت امام هادی(ع) با سخنرانی حجت الاسلام شیخ عباس صراف و مداحی کربلایی حنیف طاهری در هیئت عبد الله بن حسن(ع) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام صراف را بخوانید؛

_ از وجود مقدس امام هادی(ع) دو میراث گرانقدر و ارزشمند برای شیعه به ارث گذاشته شده و بنا به نظر بزرگان و اهل فن در باب مباحث امامت و ولایت اهل بیت(ع) اگر دشمنان اهل بیت و آنهایی که دنبال از بین بردن فضائل و مناقب اهل بیت در طول تاریخ بودند و آنها را از بین می بردند و نابود می کردند و ما چیزی از معارف برای استناد برای حقانیت و اثبات این بزرگواران در اختیار نداشتیم بزرگان ما فرمودند که این دو اثر خلأ همه معارف را پر می کنند.

_ یکی از آن دو اثر زیارتی از امام هادی نقل شده زیارت غدیریه است و در مفاتیح موجود می باشد. زیارتی که زائر در مقام یک امام معصوم یک دوره عقاید حقه خودش را به امام معصوم عرضه می کند و در حالی که یک دوره حق امامت آنها را اثبات می کند.

_ امام هادی در زیارت غدیریه برای اثبات حقانیت امر ولایت امیرالمؤمنین به خصوص بحث غدیر به بیش از چهل آیه قرآن زیارت استناد کردند. بزرگان اهل معرفت رساله هایی در باب تفسیر آیه های زیارت غدیریه  نوشته اند.

_ به دلیل این که حاکمان وقت در آن مقطع اجازه نمی دادند حقایق غدیر و امامت علی بن ابی طالب و اولادش بیان شود امام هادی در این زیارت غدیریه همه را بیان کردند. در آن زمان خفقان اجازه بحث به هیچ یک از امامان را نداد. اما فضایی برای امام هادی فراهم شد و در قالب دو زیارت نامه به شیعه منتقل شده است.

_ زیارت جامعه کبیره دومین میراث امام هادی می باشد. آثار و برکات این زیارت بسیار زیاد است. آقای مرعشی نجفی بیان می کردند که زیارت جامعه کبیره مکمل یک دوره امام شناسی ناب شیعه است و کسی که می خواهد محرمیت به اهل بیت پیدا کند باید به زیارت کبیره محرمیت پیدا کند.

_ استعداد در زیارت جامعه کبیره باعث می شود که انسان تا لحظه مرگ در خانه اهل بیت ثابت قدم بمانند. امام زمان توصیه بر مداومت و مأنوس بودن به زیارت جامعه کبیره دارند. این زیارت نامه بسیار عجیب است. این زیارت نامه را امام هادی برای ما به ارث گذاشته است.

_ زیارت جامعه کبیره سنگین است. اگر به حرم معصومین مشرف می شوید ولو با یک صفحه هر دفعه به خواندن زیارت جامعه کبیره بپردازید تا ببینید که چه به دست می آورید. زیارت را برای ترقی بخوانید. زیارت به عشق هادی در متن زندگی های خود بیاورید.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین