عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
مداحی حاج مهدی سلحشور و حاج میثم مطیعی در دانشگاه امام صادق(ع)
شهدا دیر آمدند ولی دستشان را به پیامبر دادند و به بالا پرواز کردند. اگر با کلمات پیامبر جلو برویم در تاریکی نمی مانیم. امروز زندگی ها تاریک است چون با نور قرآن و عترت جلو نمی رویم...

گزارش تصویری


صوت مداحی

عقیق: یادواره شهدای دانشگاه امام صادق(ع) با تلاوت قرآن توسط استاد کریم منصوری، سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری و مداحی حاج مهدی سلحشور و حاج میثم مطیعی و روایتگری حاج محمد احمدیان، ویژه شهدای دانشجو برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام ماندگاری را بخوانید؛

_ جلسه ما باید قرآنی و شهدایی شود. شهدا ترجمه آیات خدایند. خداوند می فرماید که من پیغمبر فرستادم که شما با خبرگزاری پیغمبرتان زندگی را تنظیم کنید. شب اول قبر وقتی از پیامبر و ولی می پرسند منظور این است که خبرگزاری ات چه کسی بود.

_ خبرگزاری ها بر اساس برآوردهای اقتصادی پیغام می دهند. اما وجود نازنین پیامبر بر اساس علمی که خدا به ایشان عنایت کرده ما را پیغام می دهد. او مبشر است به آنچه که من و شما را به بهشت می رساند و هم نذیر است از آنچه که ما را به جهنم می رساند. شهدا زندگی خود را با پیغمبر تنظیم کردند. شهدا باور کردند که پیغمبر راست می گوید.

_ نگاه کوتاه پیغمبر به این دنیا است و نگاه بلندشان به آخرت است. بشارت های پیغمبر را با عینک دنیایی نگاه نکنید. البته این طرف ما را بی بشارت نمی گذارند. شهدا، قرآن و پیامبر را باور کردند. خداوند فرمود که ای پیامبر ما تو را فرستادیم تا هم شاهد باشی و اوضاع و احوال مردم را بدانی و هم مبشر و نذیر باشید. شهدا، رسول بودن پیامبر و مبشر بودن پیامبر و نذیر بودن پیامبر را قبول کردند.

_ پیامبر در شب معراج فرمودند که برادرم جبرئیل بهشت و جهنم را نشانم دادند. کسی به ما بشارت بهشت و جهنم را به ما می دهد که در شب معراج بهشت و جهنم را دیده است.در دین ما سه دستور داریم که اولین آن این است که حرکت کنید و دومین این که سرعت بگیرید و سومین آیه سبقت گرفتن است. کسی که خبرهای پیامبر را خوب ببیند در زندگی مدام سبقت می گیرد.

_ ما باید پیامبر را به عنوان امیر قافله و خبرگزاری خدا باورش کنیم. اهل بیت دو کارویژه اساسی دارند یکی طناب چاه دارند و دیگری که اصلی است آدرس راه است. اما ما فقط طناب چاه را باور کردیم و می گویم که وقتی گرفتار شویم از چاه بیرونمان می آورند. در صورتی که اگر آدرس راه را باور کنیم دیگر به چاه نمی افتیم.

_ باید باور کنیم که پیامبر فقط به سمت خدا هدایت می کند. شهدا دیر آمدند ولی دستشان را به پیامبر دادند و به بالا پرواز کردند. اگر با کلمات پیامبر جلو برویم در تاریکی نمی مانیم. امروز زندگی ها تاریک است چون با نور قرآن و عترت جلو نمی رویم.

_ قرآن می فرماید ای پیامبر به مردم بشارت بده که هر کسی پیامبر را باور کند مزد خوبی پیش خدا دارد.خط کشی که در دست ما است ولایت است. باید حواسمان باشد. شیطانی که بلد بوده که امام زمان و پیامبر قلابی درست کند این شیطان برایش سخت نیست که مرجع تقلید قلابی درست کند. امروز تمام هدف دشمن این است که اتحاد اسلام از بین برود. اگر در این دنیا نفهمید ازحیوان پست تر می شوید. داعش از حیوان و سنگ پست تر هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین