عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۴۴
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
جانشین بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ضمن تشریح فعالیت‌های این بنیاد به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت حجت(ع)، از برگزاری آیین شکرگزاری، قرائت عهدنامه قرائت عهدنامه و حضور دانشجویان در مسجد جمکران خبر داد.
عقیق: حجت‌الاسلام مرتضی عباسیان، جانشین بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و مسئول بنیاد در تهران با اشاره به برگزاری آیین شکرگزاری به مناسبت آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج)، اظهار داشت: در آستانه نهم ربیع‌الاول که سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) است، مراسم آیین شکرگزاری در مساجد، حسینیه‌ها، ادارات، مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه های سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، نهادهای امور مساجد، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات، سازمان بسیج مستضعفین، دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ادارات و سازمان‌ها و دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام عباسیان با بیان اینکه مراسم شکرگزاری در شب و روز نهم ربیع‌الاول مصادف با دوم بهمن‌ماه جاری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مراسم یکی از ادعیه منصوب به حضرت(عج) نظیر «آل یس»، «الهی عظم البلاء»، «الهم کن لولیک»، «دعای عهد» یا فرازهایی از دعای ندبه قرائت می‌شود.

*برگزاری همایش «مهدویت، فرصت‌ها و تهدیدها» ویژه معلمان

وی همچنین از برگزاری ۵ همایش طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: این همایش تحت عنوان «مهدویت، فرصت‌ها و تهدیدها» برای یک هزار و ۴۰۰ نفر از مدیران، معاونین پرورشی، ائمه جماعات مدارس جمعیتی برگزار می‌شود، همچنین قرار است از نهم تا هفدهم ربیع‌الاول (۲ تا ۱۰ بهمن) روزانه ۴۰ نفر مبلغ مهدوی به مدارس سراسر تهران اعزام شوند.

*تجدید بیعت دانش‌آموزان با امام زمانشان در عهدنامه دانش‌آموزی

جانشین بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه ۴۰۰ مدرسه شهر تهران شاهد اعزام مبلغان مهدوی به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) در این ایام خواهند بود، خاطرنشان کرد: عهدنامه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است تا در هزار و صد و هفتاد و چهارمین سال امامت ولی‌عصر(عج) بار دیگر دانش‌آموزان بیعت مجددی با امام عصر(عج) برقرار کنند.

وی افزود: در بخش‌هایی از این عهدنامه آمده است: «خدایا من در این روز و ساعت و در تمام ایام زندگی خود با آن عزیز عهد می‌بندم که از یاری کنندگان و مدافعان آن حضرت باشم، از کسانی که به دنبال انجام خواسته‌های امام هستند و دستورات او را بی‌کم و کاست انجام می‌دهند، از جمله کسانی باشم که بر ندای او لبیک می‌گوید و هیچ‌گاه از این بیعت خود بر نمی‌گردم، خدایا در فرج او شتاب کن، راه قیام او را آسان کن و مرا در راه روشن او قرار بده».

*تجمع ۲۰۰۰ نفری دانشجویان مهدی‌یاور در مسجد جمکران

حجت‌الاسلام عباسیان همچنین از تجمع ۲ هزار نفری دانشجویان مهدی‌یاور سراسر کشور در مسجد جمکران در ۲ بهمن ماه خبر داد و به خبرنگار فارس گفت: در راستای تعمیق و گسترش فرهنگ ناب و اصیل مهدویت در بین دانشجویان و به منظور گرامیداشت روز نهم ربیع‌الاول، این گردهمایی بزرگ با حضور دانشجویان و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای دانشگاهی برگزار می‌شود که ترویج معارف مهدوی از جمله برنامه‌های این روز در اردوگاه مهدی یاوران جمکران است.

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، روز نهم ربیع‌الاول به نام روز «دانشگاه، مهدویت و انتظار» نامگذاری شده است و هر ساله این روز در دانشگاه‌های کشور گرامی داشته می‌شود.

* برگزاری نشست‌های مهدویت برای جوانان تهرانی

مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان تهران با اشاره به برگزاری نشست نیم روزه مهدویت برای جوانان استان تهران و البرز، اظهار داشت: با همکاری وزارت جوانان و ورزش چهار نشست نیم روزه مهدویت در استان تهران و یک نشست در استان البرز به مناسبت نهم ربیع‌الاول برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری دومین نمایشگاه «بصیر منتظر» در فرهنگسرای انقلاب خبر داد و افزود: دومین نمایشگاه بصیر منتظر با موضوع شهید نواب صفوی در فرهنگسرای انقلاب واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع خیابان کمیل شرقی از روز شنبه ۳۰ دی ماه برگزار می‌شود.


منبع: آینده روشن
کدخبرنگار211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین