عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان تهران با اشاره به آغاز مسابقه پیامکی «پیدای پنهان» به مناسبت آغاز سالروز امامت امام زمان، گفت: سؤالات این مسابقه روزهای پنج‌شنبه و جمعه در مهدیه‌های کشور پخش می‌شود.
عقیق: حجت‌الاسلام "تقی حاتمی" معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان تهران، با اشاره به آغاز مسابقه نگین آفرینش در مهدیه‌های سراسر کشور، بیان داشت: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند سؤالات را در مراسم‌های دعای کمیل و ندبه در مهدیه‌های کشور دریافت کنند و پاسخ پرسش‌ها را به آدرس ۱۰۰۰۱۲۱۴ پیامک کنند.

وی با بیان اینکه مسابقه نگین آفرینش از روز ۲۲ دی‌ماه آغاز شده و تا ۹ هفته دیگر ادامه خواهد داشت، افزود: این طرح آموزشی فرهنگی به منظور گسترش معارف مهدوی در سطح وسیع و گسترده و به شکلی آسان و قابل دسترس و با محتوایی کم و گویا قصد دارد ۱۰ موضوع مرتبط با امام زمان(عج) را برای عموم جامعه، جهت آگاهی از معارف مهدویت که مخاطب می‌تواند با ۵ دقیقه مطالعه و ارسال پیام کوتاه به سامانه در این طرح شرکت کرده و یکی از موضوعات مباحث مهدویت را آموزش ببیند و در نهایت در ظرف ۵۰ دقیقه با موضوع از معارف مهدویت به طور اجمالی آشنا شود و یک پایه صحیح و اصولی از کلیات معارف مهدوی در ذهن او نقش می‌بندد.

حجت‌الاسلام حاتمی بیان داشت: مسابقه پیامکی نگین آفرینش با موضوع مهدویت با همکاری بنیاد فرهنگی مهدی موعود استان تهران، مهدیه تهران، مجمع مدیران مهدیه سراسر کشور و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد متقاضی جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند به تارنمای مهدیه تهران نیز مراجعه کنند، درباره محتوای موضوعی مسابقه نگین آفرینش اظهار داشت: قسمت‌های ده‌گانه مسابقه نگین آفرینش به موضوعاتی نظیر ضرورت طرح مباحث مهدویت، امام مهدی(عج) در یک نگاه، امام مهدی(عج) در قرآن، امام مهدی در احادیث شیعه و سنی، آثار و برکات امام غایب، مهدی یاوران، جان جانان، مهم‌ترین آسیب‌های جامعه منتظر از نگاه قرآن، مناجات نامه، انتظار سرخ اشاره دارد.

بر اساس این گزارش روزهای ۲۸ و ۲۹ دی‌ماه قسمت دوم نگین آفرینش با موضوع «امام مهدی(عج) در یک نگاه» در میان مهدی‌یاوران مهدیه‌های کشور پخش شده است.

در بخشی از این بروشور می‌خوانیم: «ما اکنون در دوره انتظار هستیم، آن هم انتظار مقدم مهدی(عج) و ظهور دولت حق، در روایات فضیلت‌های فراوان برای انتظار فرج مطرح شده و مقامی بس والا برای منتظران مهدی(عج) بیان شده است، پیامبر خدا(ص) فرمود: بهترین عبادت امت من  انتظار فرج است و امام صادق(ع) گفته است: منتظر امر (حکومت) ما، مثل کسی است که در راه خدا به خون خود غلتیده باشد».


منبع: آینده روشن
211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین