عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
هجدهمین شماره «ماهنامه روضه» منتشرشد؛
ما با قدرت خون امام حسین (ع) می توانیم قالب تمدن شیعه را در دنیا ایجاد کنیم. کمتر از این هم نباید از خون اباعبدا... انتظار داشت.
عقیق: هجدهمین شماره "ماهنامه روضه" با موضوع «هیئت هایی که به ندای رهبری لبیک گفتند» همزمان با فرارسیدن ایام اربعین حسینی منتشر شد.
بخش بیشتر مطالب این شماره از ماهنامه روضه- همانطورکه از موضوع این شماره هم مشخص است- عبارت است از گزارش و انعکاس فعالیت هیئت هایی که در راستای بیانات مقام معظم رهبری، بر مسأله "سبک زندگی اسلامی" تکیه داشته و در مراسمات محرم الحرام به این موضوع پرداخته اند.

«سبک اسلامی و آسایش در زندگی»، «باید ها و نبایدهای پیاده روی اربعین»، «وقتی قبر حسین(ع) در قلب ماست»، «پیشخوان روضه»، «اینجا هیئت انقلاب است» و «غزل روضه» از جمله مطالبی هستند که در این شماره از روضه به چاپ رسیده اند.
 در قسمتی از نشریه، گزارشی از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان را می خوانیم که در جمع کاروان پیاده‌روی اربعین ایراد شده باعنوان: "این سفر را به یک سفر تزکیه ای برای خودتان تبدیل کنید" مشخص شده است، در قسمتی از آن می خوانیم: « سفرِ کربلا به خصوص اگر با پای پیاده باشد، سفر پاک‌کنندۀ روح از آلودگی‌هاست، لباسِ عزای ما و لباسِ سیاهی که برای عزای امام حسین(ع) در ایام اربعین می‌پوشیم این را به نوعی لباس احرام برای خود ببینیم. باید این سفر را سفرِ پاکی‌ها ببینیم تا بهرۀ بیشتری از آن ببریم. اثر امور معنوی بر روح انسان مانند اثر داروها (مثل قرص آنتی‌بیوتیک) بر جسم انسان نیست که اگر اثر آنها را بدانیم یا ندانیم به هر حال اثرِ خود را بر بدن بگذارند، در مورد امور معنوی هرچه معرفت و درکِ بیشتری داشته باشیم اثرِ بیشتری بر روح ما خواهند داشت.»

همچنین در بخش دیگر نشریه که با عنوان "گزارش روضه" مشخص شده، گزارشی از هیئت فاطمیون رشت را با عنوان «خدا محوری در رأس سبک زندگی دینی است» می خوانیم؛ در این گزارش به سخنان آیت الله رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری که در هیئت فاطمیون این شهر ایراد شده، اشاره شده است.
«منبر اباعبدلله الحسین(ع)، برترین کرسی نظریه پردازی» از دیگر مطالب این شماره از روضه می باشد. در این مطلب که با عنوان "قلم روضه" آمده است، سخنرانی حجت الاسلام موسوی را می خوانیم که در هیئت روضه الزهرا اهواز ایراد شده است. ایشان تاکید داشتند:« ما با قدرت خون امام حسین (ع) می توانیم قالب تمدن شیعه را در دنیا ایجاد کنیم. کمتر از این هم نباید  از خون اباعبدا... انتظار داشت. ما  می توانیم با بهره گیری از پیام ها، درس ها و عبرت های عاشورا نظام های زندگی خود را ایجاد کنیم و الگوی تمام صحنه های زندگی خود را از ایشان بگیریم. از نظام های خانوادگی گرفته تا نظام های تربیتی، مدیریتی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی.»

لازم به ذکر است که پرونده ویژه این شماره از روضه که با عنوان «گر خوانمش قیامت عظمی عجیب نیست...» آمده، به موضوع ضریح جدید حرم اباعبدلله(ع) پرداخته است.
«جایگاه معنویت در سبک زندگی اسلامی»، «روی خط روضه»، «امام فرمودند»، «سبک زندگی به شیوه سالار شهیدان» و «خوانندگان روضه» از دیگر اخبار و مطالب چاپ شده در این ماهنامه است.

 گفتنی است هجدهمین شماره ماهنامه روضه با صاحب امتیازی گروه فرهنگی، هنری روضه و مرکز فرهنگی عصر ظهور اهواز در 8 صفحه چاپ و منتشر شده است.

منبع: روضه نیوز
کدخبرنگار:211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین