عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰
بر همین اساس همزمان با آغاز ماه ربیع، محوطه سازی جهت ایجاد کارگاه و باز کردن قطعات ضریح جدید انجام و با ایجاد فضایی در محدوده باب السلام حرم مطهر، نصب دیوارهای چوبی مشبک در اطراف ضریح انجام شد و در همین راستا بازکردن قطعات ضریح قدیم از شنبه 30 دی ماه مصادف با 7 ربیع الاول آغاز می شود.
عقیق: همزمان با آغاز ماه ربیع، محوطه سازی جهت ایجاد کارگاه و باز کردن قطعات ضریح جدید و نصب دیوارهای چوبی مشبک در اطراف ضریح انجام شد. بازکردن قطعات ضریح قدیم از شنبه ۳۰ دی ماه آغاز می شود.

 

ستاد بازسازی عتبات عالیات در رابطه با نحوه نصب ضریح جدی حرم حسین علیه السلام و بازکردن ضریح فعلی مضجع شریف اعلام کرده است که طبق اطلاعیه های قبلی مقرر بودکه از اول ربیع الاول ضریح قدیم باز شده و پس از انجام زیرسازی، ضریح جدید بر مضجع شریف حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نصب شود. بر همین اساس همزمان با آغاز ماه ربیع، محوطه سازی جهت ایجاد کارگاه و باز کردن قطعات ضریح جدید انجام و با ایجاد فضایی در محدوده باب السلام حرم مطهر، نصب دیوارهای چوبی مشبک در اطراف ضریح انجام شد و در همین راستا بازکردن قطعات ضریح قدیم از شنبه 30 دی ماه مصادف با 7 ربیع الاول آغاز می شود.

علت انتخاب دیوارهای مشبک به این جهت بوده است که زائرین حرم حسینی ضمن زیارت حتی الامکان شاهد عملیات بازکردن ضریح قدیم و نصب ضریح جدید باشند.

ستادبازسازی عتبات همچنین اعلام کرده است که باتوجه به نیاز به انجام امور مهندسی و دقت و ظرافتی که باید در زمینه عدم آسیب رساندن به پایه های ضریح قدیم و دیگر بخش ها بکار گرفته شود و نیز آماده سازی لازم و زیرسازی در کنار مونتاژ و نصب ضریح جدید پیش بینی می شود مدت زمان انجام این پروژه 45 روز به طول انجامد.
منبع:شبستان
کدخبرنگار:211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین