عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از ساخت سریالی درباره زندگی حضرت معصومه(س) با همکاری شبکه یک سیما خبر داد.

عقیق: سید مرتضی اسماعیلی‌طبا در جلسه هفتگی بنیاد قم پژوهی که در مجتمع فرهنگی آموزشی طلوع مهر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به پیشینیه عظیم فرهنگی و تاریخی قم اصل تشکیل بنیاد قم پژوهی بسیار لازم بود.

وی گفت: بسیاری از استان‌های کشور که سابقه تاریخی و شاخصه‌های فرهنگی کمتری از قم دارند دارای بنیادی با این هدف هستند و حتی سابقه تشکیل برخی از آنها به پیش از انقلاب اسلامی می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مهمترین شاخصه‌های پژوهش در قم را شاخصه‌های تاریخی، ادبی، شعر، هنر و معماری عنوان کرد و گفت: خوشبختانه بنیاد قم‌پژوهشی مسیر مشخصی را طی می‌کند و تاکنون کتب ارزشمندی به همت این بنیاد منتشر شده است.

اسماعیلی‌طبا با تمجید از راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد قم‌پژوهی ابراز داشت: با توجه به گسترش روزافزون دانش الکترونیک، وب‌سایت بنیاد قم‌پژوهی می‌تواند دایرة‌المعارف جامعی در زمینه شناخت قم برای علاقمندان این حوزه باشد.

وی فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «قم در 100 ساله اخیر ایران بسیار تأثیرگذار بوده است» را مورد تأکید قرار داد و افزود: خدمت به قم مقدس است و اینکه یک نهاد خصوصی با کمترین اهداف انتفاعی دست به تشکیل بنیادی با هدف شناخت قم می‌زند بسیار شایسته تقدیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از مردم قم از سیره، دلایل هجرت و سایر زوایای زندگی کریمه اهل بیت (س) بی‌اطلاع هستند و این مسئله وظیفه ما و سایر نهادهایی که در پی معرفی قم هستند را سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: سریال فاخری راجع‌به زندگی گهربار حضرت فاطمه معصومه(س) با همکاری شبکه یک سیما ساخته خواهد شد و این سریال به زبان‌های مختلف دوبله و پخش می‌شود.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به افزایش روز افزون مهاجرت و زائرپذیری استان قم خاطرنشان کرد: بر خلاف گذشته هم اکنون در قم چندین قومیت متفاوت وجود دارد و باید بپذیریم که هسته مرکزی و قدیمی قم تغییر کرده است.

وی ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های شناخت صحیح قم توجه به قومیت‌های مختلفی است که جزء لاینفک قم هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه فصلنامه‌ای با رسالت شناخت قم از سوی این نهاد به چاپ می‌رسد ابراز داشت: همکاران  بنیاد قمپژوهی می‌توانند با چاپ مقالات خود در این فصلنامه به پربار شدن آن کمک کنند.

اسماعیلی طبا تصریح کرد: در فصلنامه «نامه قم» گذشته، امروز و آینده قم را مورد بررسی قرار می‌دهیم و امیدواریم با همت بنیاد قم پژوهی مطالب این فصلنامه بیش از پیش غنی شود.


منبع: خبرگزاری فارس

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین