عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
انسان مسلمان نمی تواند به طور همزمان هم «معاویه بن ابی سفیان» را دوست داشته باشد و هم «علی بن ابی طالب» زیرا نمی شود در یک زمان مدافع قاتل و مقتول بود!
او اخیرا در یک برنامه تلویزیونی در شبکه ماهواره ای "دلیل" که به سلفی ها تعلق دارد، "معاویة بن أبی سفیان" که از سوی اهل سنت مورد احترام قرار می گیرد را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد.
 
«حاتم العونی» در این برنامه گفت: برخی شیوخ روایت هایی را بیان می کنند که بر اساس آن "معاویه" را دایی فرزندان پیامبر می دانند لذا او را دایی همه مسلمانان می نامند. بنده می خواهم عرض کنم، این روایت ها کاملا دروغ هستند. ما نباید از معاویه دفاع کنیم. متأسفانه برخی ها در این کار "غلو" و افراط دارند.
 
وی همچنین گفت: حتی اگر هم این حرف درست باشد که معاویه دایی فرزندان پیامبر است، باز هم نقطه مثبتی برای وی به شمار نمی رود زیرا در میان عموهای پیامبر (ص) نیز أبولهب وجود داشت که جهنمی است. تنها دایی بودن نقطه قوت نیست.
 
این اولین عالم دینی اهل سنت نیست که معاویه را مورد انتقاد قرار داده است.
 
چندی پیش شیخ «احمد الکبیسی» از چهره های اهل سنت عراقی تبار که چند سالی است در کشور امارات متحده عربی اقامت دارد نیز«معاویه بن ابی سفیان» را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد.
 
این چهره سرشناس سنی مذهب در ادامه افزود: انسان مسلمان نمی تواند به طور همزمان هم «معاویه بن ابی سفیان» را دوست داشته باشد و هم «علی بن ابی طالب» زیرا نمی شود در یک زمان مدافع قاتل و مقتول بود.
 
«احمد الکبیسی» همچنین گفت: «معاویه بن ابی سفیان» فردی "مرتد" و خارج شده از اسلام بود و مدافعان او "ناصبی" هستند، بر همین اساس این پرسش مطرح می شود که چگونه انسان مسلمان می تواند در یک زمان هم مدافع اهل بیت پیامبر باشد و هم مدافع دشمنان اهل بیت؟
 
وی در ادامه افزود: بخدا «معاویه بن ابی سفیان» مصیبت این امت بنابراین نباید او را "آقا" و "سرور" بنامیم. خداوندا مرا با علی محشور کن و دوستداران معاویه را با معاویه.
 
گفتنی است در پی انتشار گسترده اظهارات این چهره سرشناس اهل سنت، «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی دستور داد پخش سلسله برنامه های وی که از شبکه تلویزیونی دبی پخش می شد، برای همین متوقف شود.
 
شبکه تلویزیونی دبی نیز روز شنبه با صدور بیانیه ای رسمی از شیخ «احمد الکبیسی» اعلام برائت کرد و اظهارات او را "شخصی" خواند.
 
منبع:صبح صادق
کدخبرنگار:211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین