عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۳۸۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
عقیق: مصطفی زیبایی نژاد، مدیر واحد نوجوانان و جوانان عاشورایی هیات رزمندگان اسلام با اشاره به برگزاری سوگواره قاسم بن الحسن(ع) گفت: همزمان با روز قاسم ابن الحسن مصادف با هفتم محرم الحرام، تجمع میدانی 14 هزار دانش آموز تهرانی با عنوان سوگواری احلی من العسل با همکاری معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش شهر تهران، گروه معارف شبکه دوسیماو شهرداری تهران برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم روز شنبه دهم آبان از ساعت 9:30 تا 11:30 صبح در میدان امام حسین (ع) برگزارمی شود که طی فراخوانی 14 هزاردانش آموزان شهر تهران در این برنامه شرکت می کنند.

زیبایی نژاد با اشاره به اهم برنامه های در نظر گرفته شده ویژه مراسم سوگواره احلی من العسل عنوان کرد: این مراسم شامل عزاداری، مرثیه سرایی مداحان برجسته و نوجوان اهل بیت (ع) اجرای گروه سرود و دکلمه خوانی دانش آموزی و قرائت میثاق با آرمان های انقلاب، رهبری و شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

شایان ذکر است، حسین هوشیار، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در این مراسم به ذکر مصیبت حضرت قاسم بن الحسن و عزای امام حسین(ع) می پردازد.

همچنین دانش آموزان در تهران با سربندهای مزین بنام قاسم ابن الحسن (ع) و شعار کلنا عباسک یا زینب(س) و با ندای «لبیک یا حسین» و «هیهات من الذله» تجمع خواهند نمود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم سوگواره احلی من العسل برای چهارمین سال میزبان عزاداران حسینی است  که صحنه های جذاب و به یادماندنی از حضور گسترده دانش آموزان خلق می شود؛ همچنین این مراسم به صورت زنده از شبکه دوم سیما پخش خواهد شد.

زیبایی نژاد همچنین درباره هماهنگی های صورت گرفته با گروه معارف سیما، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسیج دانش آموزی در برگزاری این برنامه به صورت سراسری و مشترک در استان ها و شهرستان های سراسر کشور توضیحاتی داد و افزود : این برنامه طی 4 سال گذشته در تهران و در میدان فلسطین، مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و میدان امام حسین (ع) با همکاری معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان تهران برگزار شده است و در دو سال اخیر علاوه بر تهران در برخی از استان ها نیز به همت این هیات و معاونت قرآن و عترت آموزش و پروش و گروه معارف سیما برگزار شده است که  ان شاء الله امسال شاهد حضور گسترده دانش آموزان عاشورایی و بسیجی در اکثر شهرها و استان های میهن عزیزمان خواهیم بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین