عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۰۵۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
صبح اولین روز محرم در مهدیه امام حسن مجتبی(ع)
معلوم نیست انسان مجاز باشد هر ذکری که به او گفته می شود را بخواند. آدم باید از کسی ذکر بگیرد که شانیت و اهلیت داشته باشد...

گزارش تصویری


عقیق: در صبح اولین روز از ماه محرم مراسم قرائت زیارت عاشورا و عزاداری در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد. به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام سید حسین مومنی سخنرانی کرد و حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان به مداحی و نوحه خوانی پرداختند.

نکاتی از سخنرانی سیدحسین مومنی را بخوانید؛

_ برای سیر الی الله افراد ممکن است متوسل به راه ها و طرق متعددی شوند، باتوجه به اینکه سرمایه ای است بس گرانبها به نام حیات و زندگی و جوانی، انسان بایستی این سرمایه را در مسیری خرج کند که صد در صد ما را به مطلوب و مقصود برساند.

_ طریق اولی که ممکن است افراد به آن متوسل شوند، ذکر و اذکار و اوراد، ختم و ختومات، و این قسم.

 _ معلوم نیست انسان مجاز باشد هر ذکری که به او گفته می شود را بخواند. آدم باید از کسی ذکر بگیرد که شانیت و اهلیت داشته باشد؛ و باید از اذکاری استفاده کرد که ورود داشته باشد.

_ امیرمومنان علی (ع) فرمودند: افضل الذکر قرائت القرآن. بالاترین اذکار را در قرآن داریم، به این بپردازیم و اذکاری که از ناحیه معصوم به ما رسیده است.

_ دومین طریق طریق ریاضت کشیدن ها است. باب ریاضت های شرعی الان بسته شده است، چون منتج به عسر و حرج می شود و امکان حیات به طور عادی را از انسان سلب می کند.

_ این دو طریق ممکن است افراد را به مطلوب و مقصود برساند، اما از ناحیه اولیای الهی و سالکین توصیه نمی شود؛ دلیل بر مطلب این است که:

_ این دو طریق حتمی الوصول نیست. ما باید عمرمان را در مسیری بگذاریم که یقینا منتج به نتیجه باشد.

 - دوم این دو طریق صعب و سخت است و الان دوره سختی نیست. 

_ سوم این دو طریق به شدت زمان بر است. در زندگی کنونی صبر و طاقت برای این امور نیست.

_ مهمتر از همه، این دو طریق ممکن است انسان را به آفاتی مثل خود برتر بینی، تکبر، غرور مبتلا کند.

_ رمز نجات یونس در شکم ماهی این کلمه است: "لا الله الا انت، سبحانک انی کنت من الظالمین"

_ شرط تاثیر این امور نماز است. لازمه ذکر دین است و لازمه دین نماز است. شرایط ذکر انجام واجبات و ترک محرمات است.

 _ طریق سوم حتمی الوصول است. اگر ورود حقیقی و نه ادعایی و نه کاذب و نه توهم ورود باشد، بی تردید منتج به نتیجه هست و زمان بر هم نیست. صعب نیست. انسان مبتلا به آفات هم نمی شود. این طریق طریق اهل البیت است. این طریق بهترین راه سلوک است.

_ پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)در خطبه غدیر فرمودند: صراط مستقیم که در قرآن آمده من هستم و بعد از من علی ابن ابی طالب(ع) و بعد اولاد من و از صلب علی(ع).

 _ پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) فرمودند: مثل اهل بیت من میان امت من مثل کشتی نوح می ماند، هر کس سوار کشتی شود نجات پیدا می کند، هرکس سوار این کشتی نشود، غرق می شود.

_ به زیارت اهل بیت (ع) برویم. زیارت به سه صورت محقق می شود.

 _ معصوم زنده است و به محضرش مشرف می شویم و آثار و برکاتی هم دارد.

_ در میان زیارت ها بالاترین ثواب زیارت متعلق است به زیارت سید الشهدا(ع). بهار زیارت ابی عبدالله در این دهه است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
0
0
سلام
به مطالب ایشان با وجود زیبایی بیانشان اشکالاتی وارد است.
اول اینکه ایشان روش اذکار و اوراد و ریاضات شرعیه را از مسیر اهل بیت جدا ساختند در حالی که به قول خودشان اوراد و اذکار وارده از خود اهل بیت ماثور است و جدای از اهل بیت نیست.
دوم اینکه راه محبت اهل بیت که ایشان تعبیر به طریق اهل بیت کردند بدون دو راه دیگر بنا به فرموده عرفاء بزرگ منتج نیست در حقیقت محبت نتیجه اش عمل کردن به دستورات اهل بیت که همان ریاضات شرعیه و اذکار و اوراد ماثوره از ایشان است .
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین