عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
یک کارشناس مسائل مذهب درباره انواع خواب و تعبیر آنها گفت: زمانی که انسان براساس اشتغالات ذهنی و خستگی به خواب می‎رود، احتمال دیدن افعال روزمره در خواب وی وجود دارد و چنین رویایی تعبیر خاصی نخواهد داشت.

عقیق:حجتالاسلام درویشپور با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی دیگر از انواع خواب، رویای صادقانه است که حتماً لازم نیست که فرد خواب‌دیده انسان خوبی باشد.

درویشپور اضافه کرد: بعضی از خوابها نیز آشفته بوده و رویاهایی که انسان بدون طهارت باطنی آن را ببیند، تعبیری نخواهد داشت.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: هر چه انسان صادق باشد، تعبیر خواب وی دقیقتر و نزدیکتر خواهد بود.

وی یادآور شد: تعبیر به معنی "عبور" است و انسانی که قصد دانستن تعبیر خواب خود را دارد و در واقع میخواهد از ظاهر رویایی که دیده عبور کرده و به معنای اصلی آن برسد.

درویشپور اظهار کرد: تعبیر خواب از زمان گذشته تاکنون ادامه دارد و خوابهای حضرت یوسف(ع) و حضرت ابراهیم(ع) مصداقی بر این ادعاست.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: حضرت یعقوب(ع) به حضرت یوسف(ع) میفرمایند که خواب خود را برای برادرانت تعبیر نکن.

وی با تأکید بر این‌که «تعبیرکننده خواب بسیار مهم است» خاطرنشان کرد: تعبیر خوابهای امام صادق(ع)، علامه مجلسی و ابن سیرین از مجموعه تعابیری هستند که میتوان به آنها مراجعه و خواب خود را تعبیر کرد.

درویش‎‎پور گفت: خواب مضابه توسط دو نفر متفاوت، تعبیری کاملاً جداگانه دارد چرا که نفس انسانی، استعدادها، ظرفیت و دینداری انسانها با یکدیگر متفاوت و در تعبیر خواب موثر است.

این کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: برخی افراد در صبح و طی روز خوابشان به درستی تعبیر میشود و در برخی دیگر هم خوابشان درست درنمیآید و این بستگی به افراد و پایبندی آنها به شریعت دارد.

 

منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین