عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۰۷۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
شب هشتم دهه ولایت در مسجد امام صادق(ع)
پیامبر می فرماید که من صراط مستقیم هستم و بعد از من علی و بعد از علی فرزندان علی می باشند. پیامبر فرمودند که هر کس که شقی باشد بغض علی را به دل دارد...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم شب هشتم بزرگداشت دهه ولایت به همت هیئت منتظرین حضرت مهدی (عج) در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم حامد شاکرنژاد به تلاوت کلام الله پرداخت و حجت الاسلام سید حسین مومنی سخنرانی کرد. مداحی کربلایی صادق رجب بخش دیگری از این مراسم بود.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام مومنی را بخوانید؛

_ ما برای اثبات یک مطلب و فتوا یا باید مستند به قرآن صحبت کنیم یا مستند به روایات و یا مستند به دلیل عقلی بی تردید باشد. اگر مطلبی از رهگذر این ادله اثبات شود دیگر هیچ خدشه ای به آن وارد نیست.

_ اگر مطلبی را پیدا کردید که هم مستند قرآنی و هم مستند روایی داشت و هم مستند به دلیل عقلی باشد و هر سه دلیل یک مطلب را بیان کردند و حکم به یک مطلبی دادند ، معلوم می شود که آن مطلب اهمیت فوق العاده ای دارد و بسیار محکم و قرص است. و به هیچ عنوان هیچ خدشه ای به آن وارد نمی شود.

_ در دفاع از علی بن ابیطالب و حقانیت علی و جانشینی علی(ع) برای پیامبر ما دستمان پر از دلیل است و هیچ نیازی به کلمات و عبارات نداریم. آن کس که در قلبش بیماری و مرض نباشد و زیر بنای توحیدی  و اعتقادی اش قوی باشد ولایت امام علی را غیر ارادی می پذیرد.

_ ولایت علی بن ابیطالب هم مستند به قرآن کریم است وهم مستند به روایات و هم مستند به دلیل عقلی می باشد. بر اساس دلیل عقلی زمانی که پیامبر از دنیا رفتند نمی توان قبول کرد که جانشینی را انتخاب نکرده باشند و بهترین جانشین هم علی بن ابیطالب می باشد. هر عقل سلیمی این امر را می پذیرد که جز علی کسی شأنیت این جانشینی را ندارد. پیامبر خدا می فرماید که خدا علی را پذیرفته و شما هم او را بپذیرید.

_ اولین قانون وهابی ها این است که پیامبر خدا مرد و کسی را به جانشینی انتخاب نکرده است و مسئله جانشینی را به مردم و عقلای عالم ارجاع می دهند. اما بر طبق عقل و منابع معتبر تاریخی آمده که پیامبر حتی اگر خودشان درمکه و مدینه نبودند کسی را جانشین خود قرار می دادند.

_  چطور پیامبر بعد از خودشان کسی را جانشین خود قرار نداده اند؟ وقتی به پرونده علی بن ابیطالب نگاه می کنیم یک لکه ای در این پرونده وجود ندارد و کسی شأنیت جانشینی پیامبر را دارد که یک لکه ننگ در پرونده اش پیدا نشود. پرونده علی سراسر نورانیت است.

_ خطبه غدیر در 19 منبع معتبر سنی و شیعه آمده است.خطبه غدیر سند محکمی است بر ولایت علی بن ابیطالب که هیچ خدشه ای در آن وارد نیست. پیامبر در سال دهم هجری تکلیف پیدا کردند که سه مطلب را ابلاغ کنند که اولین آن دعوت عمومی به حج می باشد.دومین مورد ابلاغ ولایت علی(ع) می باشد و سومین مورد بحث جانشینی دوازده امام بعد از خودشان است که در خطبه غدیر این سه مورد را ابلاغ کردند. که پیامبر در اواسط این خطبه از امام زمان هم فرمایشاتی بیان کردند.

_ پیامبر در خطبه غدیر وارد می شوند و پنج صفحه از توحید و خدا پرستی و خداشناسی و خدا باوری صحبت می کنند.پیامبر در این خطبه با زیباترین کلمات و لغات خدا را وصف می کنند. وزن و بار  ولایت علی بن ابیطالب بسیار سنگین است. هر دلی تحمل بار ولایت علی را ندارد. باید زیربنای توحیدی فرد بالا باشد تا بتواند این ولایت را بپذیرد.

_ علی در هر حالی خدا را می طلبد.هر کس مخالف علی باشد مورد لعن است و توبه اش را قبول نمی کند و هر کس از علی تبعیت کند مورد رحمت خداوند قرار می گیرد. پیامبر می فرماید که من صراط مستقیم هستم و بعد از من علی و بعد از علی فرزندان علی می باشند. پیامبر فرمودند که هر کس که شقی باشد بغض علی را به دل دارد و هر کس که پاک است محبت علی را به دل دارد. مردم بدانید کلمه امیرالمؤمنین فقط برای علی بن ابیطالب است و حرام است که به غیر از علی به کسی امیرالمؤمنین بگویید چون فقط در شأن علی بن ابیطالب است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین