عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
شب چهارم بزرگداشن دهه ولایت در هیئت منتظرین حضرت مهدی (عج)
مسئله امامت و ولایت یک چیزی نیست که ما بتوانیم فراموشش کنیم .این جزء مسائل اعتقادی است. نقطه اعتدال این است که در عین وحدت انسان راجع به این اصل اعتقادی حرف بزند و بحث کند...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم شب چهارم بزرگداشن دهه ولایت با تلاوت قرآن توسط استاد حسین رستمی و سخنرانی حجت الاسلام سید حمید میرباقری در هیئت منتظرین حضرت مهدی (عج) برگزار شد.

در این مراسم پیش از منبر، حاج مهدی غیاثی دقایقی به مداحی پرداخت. پس از سخنرانی نیز حاج حمید عابدی در مدح حضرت امیرالمومنین(ع) مداحی کرد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام میرباقری را بخوانید؛

_ عید سعید غدیر خم عید ولایت و امامت است. وجود مبارک امام باقر(ع) در روایتی خطاب به شخصی به نام ابوحمزه می فرمایند که شما یک مسافرت چند فرسخی که می خواهید بروید یک راهنما و آدرس می گیرید و یک دلیل با خود می برید. تو برای مسافرت دنیایی دنبال آدرس و راهنما هستی . تو به طریق اولی راه های آسمانی که راه های هدایت و رسیدن به خداست، را بلد نیستی. پس دنبال راهنما و پیشوا باش.

_ در مبحث امامت و ولایت ما متأسفانه دچار افراط و تفریط شده ایم. در این دوره های اخیر یک عده از گروه ها، دیگر گروه ها را به سینه دیوار می زنند و هرگونه فحش و ناسزا می دهند. یک عده ای به بهانه وحدت و هماهنگی بحث را رها می کنند. نقطه اعتدال این است که همه گروه های اسلامی در مقابل دشمن در یک صف باشند. دشمنان امروز از خدایشان است که مسلمانان به جان هم بیفتند.

_ مسئله امامت و ولایت یک چیزی نیست که ما بتوانیم فراموشش کنیم .این جزء مسائل اعتقادی است. نقطه اعتدال این است که در عین وحدت انسان راجع به این اصل اعتقادی حرف بزند و بحث کند. باید اعتقادات خود و فرزندان را نسبت به این مسائل تقویت کنیم.

_ اگر اختلافات و اشتراکات ما با دیگر گروه ها معلوم شود مشکل حل می شود. همه گروه های اسلامی بر این باور هستند که جامعه نیاز به رهبر و پیشرو و مدیر دارد و یک نفر باید جامعه را اداره کند. ما این مدیر را امیرالمؤمنین می دانیم اما دیگر گروه ها کس دیگر را قبول دارند. اگر تا این حد اختلاف بود مشکلی نبود.

_ پیامبر سه شأن و جایگاه داشت . یک شأن پیامبر جامعه را اداره می کرد. بعد از پیامبر یک نفر باید این کار را انجام بدهد و ما می گوییم که امیرالمؤمنین است و پیامبر امیرالمؤمنین را انتخاب کردند و آنها می گویند که کس دیگری است و پیامبر کسی را انتخاب نکرده است.

_ شأن دیگر پیامبر این است که ایشان قضاوت و حکم به عدالت می کردند و حد جاری می کرد. جایگاه بعدی جایگاه و شأن رسالت و تبیین دین و قرآن بود. در حالی که مدیر جامعه بود مردم راجع به آیات قرآن و قضاوت و حکم به عدل به ایشان مراجعه می کردند.

_ بعد از پیامبر، مسئله تنها اداره جامعه نبوده است بلکه قضاوت و رسالت و تبیین دین و قرآن است. چه کسی بعد از پیامبر این وظیفه را بر عهده داشتند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
1
شهرداری تهران با همکاری فرماندهی استان تهران برگزار میکند
یادواره شهدا در دهه ولایت
سخنرانی
شستشوی مزار شهدا
مداحی توسط
شعرخوانی توسط برادر ساسان بهلول
بیژن گل محمدی
و برنامه های متنوع دیگر

زمان پنجشنبه از ساعت 10 صبح
مکان اتوبان همت غرب انتهای شهرک شهید باقری مزار شهدای گمنام بوستان ایثار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
1
لطفا برای تهیه گذارش فوق تشریف ببارید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین