عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
مداحی حاج محسن طاهری و حاج سید مهدی میرداماد در هیئت منتظرین حضرت مهدی(عج)
خدا برای ابقاء ولایت امیرالمومنین محکم به میدان آمده است. راهکار ولایت علوی یک راهکار کاربردی برای رساندن انسان به نقطه تعالی قرب است.

گزارش تصویری


عقیق: مسجد امام جعفرصادق(ع) اقدسیه این شب ها محل برگزاری مراسم دهه ولایت هیئت منتظرین حضرت مهدی(عج) است.

در سومین شب از برگزاری این مراسم استاد کریم منصوری به تلاوت کلام الله مجید پرداخت و حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب سخنرانی کرد. در این مراسم حاج محسن طاهری و حاج سید مهدی میرداماد نیز به مدح حضرت امیرالمومنین(ع) پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام شهاب را بخوانید؛

_ باید درد دین داشته باشیم. ریشه وقوع حادثه کربلای امام حسین در غدیر بود. همیشه شیعه از کمرنگی غدیر برای خودش حادثه سازی کرده است. در غدیر غفلت های خواص و جهل حاکم بر عوام کاری کرد که سر حسین بن علی بر نیزه رفت.

_ ولایت مداران و ولایت پذیران مکتب امیرالمؤمنین چه کسانی هستند؟ آیا صددرصد مقصر دشمن است یا بستری را دوست برای دست درازی دشمن فراهم کرده است. این حقیقت است که باید در خود شیعه غربالگری شود و گرنه باز تاریخ تکرار می شود.

_ مرحوم امینی فرمود برای احیاء حدیث غدیر خم سی سال شب و روز نداشتم. علی هنوز در میان شیعیانش مظلوم است. این یک ضعف بزرگ و غم والایی است.

_ ولایت تامه مطلقه در دست خداوند است و هیچ احدی قدرت در دست یافتن این ولایت را ندارد چون ذاتش برای خودش نیست.

_ همین ولی مطلق الهی که ذات ربوبی می باشد این ولایت را بر اساس حکمت و عدلش در دست انبیاء قرار می دهد و به انبیاء می فرماید که یک جلوه ضعیفی از ولایت را که در دست شما قرار داده ام به مردم بدهید برای هدایت. چون قانون خداست که زمین بدون حجت رها نشود. عده ای هم دست بردند که این ولایت را کمرنگ کنند، اما نشد.

_ خدا برای ابقاء ولایت امیرالمومنین محکم به میدان آمده است. باطل کلمه اش باقی نیست. راهکار ولایت علوی یک راهکار کاربردی برای رساندن انسان به نقطه تعالی قرب است. چون الان هر کسی که تحت این نور قرار گرفته و شعاع اسلام در آن قرار گرفته دوست دارد که به مقربین و صالحین هم ملحق شوند.

_ فیزیک ذات خشک شهادتین هیچ دردی را دوا نمی کند و به جایی هم نمی رسید. جلوه عملی این منطق می گوید که همین شهادتین شش دانگ جهنم را خریده است. همان طور که با لااله الا الله، پهلوی دختر پیامبر را شکستند اما اسمش اسلام است و رسمش ابلیس است.

_ هر چه می کشیم از شیعه گری خودمان می کشیم.دشمن شهادت بر فضیلت دوست داده است. برای بقاء ولایت علوی که عینیت ولایت الله بوده کسی را برتر از دختر پیامبر می شناسید؟ بار ولایت پذیران سنگین است.

_ آیه 110 سوره کهف دو راهکار ارائه می دهد و با این راهکارها در مسیر می افتید و سایه ولی الله را بر سرتان می بینید یا در غالب ولی الله یا امام مرسل که فرقی هم نمی کند. در عصر غیبت فقیه عادل، آگاه، مدیر ، مدبر و شجاع عینیت همان ولایت را دارد و فقط یک چیز در حلقه اش مفقوده است و آن هم عصمت است. آنجا معصوم است و این در نهایت به مقام نفس زکیه می رسد.  ولی تحت توجهات ولایت امام حق بلد است به طور کاربردی راه دین را جلو ببرد.

_ اگر ذره ای از ولایت این خانواده را چشیده باشید ذره ای تأخیر در قبول این ولایت نمی کنید.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین