عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۳۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
مدیرعامل بنیاد غدیر در نشست خبری:
حسین ظریف منش مدیر عامل بنیاد غدیر و رئیس ستاد برگزاری دهه امامت و ولایت با بیان اینکه عید غدیر افضل اعیاد اسلامی است ادامه داد: در احادیث آمده که این عید عید اکبر است و برای این برتری نیز دلایلی ذکر شده است. اهمیت عید غدیر در این است که امامت و ولایت و فلسفه پیام غدیر نیاز دیروز، امروز و فردای جامعه بشری اسلامی است.
عقیق:نشست خبری بنیاد بین‌المللی غدیر امروز (9 مهرماه) در بنیاد بین‌المللی غدیر برگزار شد.

حسین ظریف منش مدیر عامل بنیاد غدیر و رئیس ستاد برگزاری دهه امامت و ولایت در ابتدای این نشست طی سخنانی گفت: در دو ، سه سال گذشته با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری بین عید سعید قربان تا عید غدیر را دهه امامت و ولایت نامگذاری کردیم و به دنبال این هستیم که فضای گفتمانی برای ترویج و تبیین فلسفه غدیر و ترویج آموزه‌های علوی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه عید غدیر افضل اعیاد اسلامی است ادامه داد: در احادیث آمده که این عید، عید اکبر است و برای این برتری نیز دلایلی ذکر شده است. اهمیت عید غدیر در این است که امامت و ولایت و فلسفه پیام غدیر نیاز دیروز، امروز و فردای جامعه بشری اسلامی است.

وی افزود: غدیر روز استمرار رسالت بر امر خدای تعالی با دست پیامبر اکرم (ص) و روز طرح امیرالمومنین (ع) به عنوان اسوه و نمونه انسانی است.

ظریف‌منش با اشاره به اینکه مسئولان ما باید آموزه‌های علوی را در همه شئونات زندگی خود حاکم کنند اظهار کرد: غدیر به مهمترین و تعیین‌کننده‌ترین مسئله هر جامعه پرداخته است. بنا به دیدگاه مقام معظم رهبری ارائه الگوی اسلام برای مدیریت جامعه است. همچنین غدیر طرح اسلام برای چگونگی تشکیل حکومت و اداره ملت‌هاست و در جهان اسلام مهمترین مسئله اداره حکومت است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر تاکید کرد: عید غدیر  به دو سوال اساسی پاسخ می دهد. نخست اینکه حکومت چگونه باید باشد که در پاسخ می‌گوید باید مبتنی بر ارزش‌های الهی و یا حداقل ارزش‌های انسانی و دینی باشد و سوال دوم که غدیر به آن پاسخ می‌دهد این است که حاکم چه کسی باید باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه غدیر مفهومی متعلق به شیعه نیست یادآور شد: مفهوم غدیر متعلق به همه جهان اسلام است و برادران اهل سنت نیز باید این عید بزرگ را جشن بگیرند. چرا که پیام غدیر می‌تواند پیام نجات‌بخش برای بشریت باشد.

این مقام مسوول تأکید کرد: همه آیات قرآن کریم و احادیث متعدد بر اعتبار عید غدیر صحه گذاشتند و شیعه هم به عنوان یک ارزش آنرا حفظ کرده است.

ظریف‌منش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کتاب «الغدیر» علامه امینی گفت: این کتاب نمونه ارزشمند اثبات عید غدیر برای اهل سنت است. غدیر مفهومی قطعی است که به زبان‌های مختلف اثبات شده و تاریخ به آن گواهی داده و نیازی به اثبات مجدد ندارد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد بین‌المللی غدیر به دنبال اثبات کارآمدی فلسفه غدیر است گفت: فلسفه غدیر برای بازسازی مبانی فکری، سیاسی در اذهان مسلمانان است. کارآمدی فلسفه غدیر در طول انقلاب اسلامی به اثبات رسیده است.

 وی همچنین گفت: تبیین فلسفه غدیر و آموزه‌های غدیر ضرورتی است که باید در داخل و خارج کشور به آن پرداخته شود و باید به این نیاز ضروری پاسخ بگوییم.

وی با اشاره به هجمه‌های عظیمی که امروزه علیه مقدسات اسلام شکل گرفته است یادآور شد: امروزه با دلارهای نفتی، طراحی سرویس اطلاعاتی و بازی‌خوردن فریب خوردگان وهابیت شکل گرفته و تنها راه قطعی مبارزه با آن تبیین فلسفه غدیر و طرح امیرالمومنین (ع) به عنوان عامل وحدت است. همانگونه که شهید مطهری می‌گوید الغدیر می‌تواند عامل وحدت باشد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر اضافه کرد: باید در جهان اسلام امیر‌المومنین را بشناسانیم و اگر آموزه‌های امیرالمومنین (ع) امروز پرچم در دست نیروهای و سازمان‌های فرهنگی جهان اسلام باشد وحدت در جهان اسلام بیشتر شکل می‌گیرد.

 ظریف‌منش اظهار کرد: غدیر امروز نیاز مردم ماست چرا که شبهات زیادی درباره دین مطرح است و غدیر باطل‌کننده فلسفه جدایی دین از سیاست است.

این مقام مسئول در بخش دوم سخنانش گزارشی از برنامه‌هایی که در دهه ولایت و امامت برگزار می‌شود ارایه کرد و گفت: برنامه‌ها در دو بخش برنامه‌های گرامیداشت که ناظر به جشن و سرور و تکریم است و برنامه‌های فرهنگساز ناظر به درک فلسفه غدیر و تبیین حقیقت آن و ایجاد گفتمان علوی در کشور است برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعه‌ای از برنامه‌ها در داخل و خارج از کشور با همکاری دستگاه‌‌های اجرایی مختلف برگزار می‌شود و 22 وزارتخانه، سازمان بسیج، سپاه پاسداران، شهرداری، ارتش و ... همکاری دارند.

وی با بیان اینکه در دهه امامت و ولایت 110 هزار برنامه در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود گفت: این برنامه‌های شامل جشن‌های متعدد، همایش‌های ملی، هزاران کلاس و جلسه آموزش و پاسخ، طرح اطعام، انتشار ویژه‌نامه‌های مختلف در 20 نشریه کشور، بازسازی غدیر در 122 نقطه کشور و ... خواهد بود.

ظریف‌منش همچنین از برگزاری سومین جشنواره ملی تقدیر از آثار برتر دانشجویی در حوزه غدیر خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی در 20 مهرماه سالجاری در حوزه‌هایی مانند کتاب، مقاله، ترجمه، پایان‌نامه و ... برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در استان‌های مختلف کشور با هدف گرامیداشت عید غدیر گفت: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به کتابت خطبه غدیر در استان مرکزی، همایش بررسی خطبه غدیر در منابع اهل سنت در استان بوشهر، بزرگداشت علامه امینی، علامه طباطبایی و علامه جعفری در استان تبریز و ... اشاره کرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیرهمچنین برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایرانیان خارج از کشور را تشریح کرد و گفت: در برگزاری این برنامه‌ها وزارت امور خارجه، مجمع جهانی اهل بیت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همکاری دارند و 350 فعال فرهنگی در 89 کشور مسئولیت برگزاری این جشن‌ها را برعهده خواهند داشت.

 وی در بخش پایانی سخنانش به شعار امسال این بنیاد اشاره کرد و گفت‌: پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر فرمودند که پیام غدیر را تا روز قیامت پدران به فرزندان و حاضران به غائبان برسانند. شعار محوری ما نیز در سال جاری لبیک یا رسول‌الله است که هم بیان اعتقاد و هم سند حقانیت غدیر وهم پاسخی به وهابیت است. چرا که غدیر سند حقانیت است و براساس آن می‌توان به قرائت نادرست وهابیان از اسلام پاسخ گفت و محور فعالیت ما طرح امیرمومنین به عنوان عامل وحدت در بین مسلمین است.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین