عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:
بر اساس اعترافات پیشین مقامات آمریکایی، گروه‌های تکفیری از سوی خود آمریکایی‌ها ایجاد و مسلح شده بود ولی
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اخبار حمله نظامی آمریکا به سوریه و عراق برای مبارزه با داعش، اظهار کرد: بر اساس اعترافات پیشین مقامات آمریکایی، این گروه‌های تکفیری از سوی خود آمریکایی ‌ها مسلح شده اند بنابراین از بین بردن همین گروه ها بهانه ای برای حمله به ممالک اسلامی است.

 وی این اقدام آمریکا در رابطه با تروریست را دو پهلو خواند و گفت:‌ انجام این قبیل اقدامات از آمریکایی ‌ها دور از انتظار نیست که لازمه مقابله با این قبیل توطئه‌ های استکبار جهانی، افزایش سطح بصیرت افراد است.

 سگ گردانی هیچ سنخیتی با فرهنگ اسلامی ندارد

 حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه خطبه ها از ترویج برخی از الگوهای غربی در کشورهای اسلامی انتقاد کرد و گفت: سگ گردانی به عنوان یکی از مصادیق بارز الگوگیری از غرب محسوب می‌شود، که هیچ سنخیتی با فرهنگ اسلامی ندارد.

 خطیب جمعه ارومیه ابراز داشت: با وجود اذعان متخصصان پزشکی به پیامدهای غیربهداشتی نگهداری از حیوانات، همچنان این مسأله به عنوان نمادی از تمدن در فرهنگ برخی از ایرانیان رسوخ پیدا کرده است.

 وی از بروز فرهنگ های نادرست غربی در بین خانواده های ایرانی ابراز نگرانی کرد و افزود: باید اقدامات مناسب فرهنگی برای سمت و سو دادن زندگی ها به سوی زندگی اسلامی انجام گیرد.

 حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه خطبه ها مسأله ازدواج را مورد بحث قرار داد و خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام خانواده نهادی مقدس و ازدواج از راه های مؤثر در تکمیل دین است.

 خانواده ها شرایط لازم برای ازدواج صحیح فرزندانشان را فراهم کنند

 امام جمعه ارومیه از تبلیغات سوء دشمنان برعدم تشکیل خانواده در میان جوانان کشورهای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: دشمنان با راه اندازی سایت‌ ها و شبکه‌ های ماهواره‌ای سعی می کنند در وهله نخست جوانان را نسبت به ازدواج بی ‌رغبت کرده همچنین پایبندی جوانان را نسبت به خانواده خود از بین ببرند.

 حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: با توجه به آیات و روایات متعدد همچنین با توجه به اهمیت توجه به سن نیاز جوانان به ازدواج باید والدین شرایط لازم برای ازدواج صحیح فرزندان خود را فراهم کنند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و گفت: تقوا و پیروی از دستورات الهی باید به عنوان معیاری مهم در میزان کسب خوشنودی و رضایت الهی باشد.

 

وی با بیان این که افراد از فرصت ‌های دنیوی برای اندوختن توشه‌ آخرت بهره گیرند، تصریح کرد: باید رعایت تقوای الهی معیار افراد و کسب رضایت او میزان آنها در زندگی دنیوی و انجام اعمال عبادی خود باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: انسان باید در دخل و خرج خود نیز رضایت الهی را مد نظر قرار ده و برای کسب روزی حلال تلاش کند.

خطیب جمعه ارومیه در ادامه خطبه ها از تحویل زمین برای احداث زائر سرای ارزان قیمت در مشهد مقدس خبر داد و گفت: در هفته گذشته بر اساس قرعه ‌کشی انجام شده در جمع نمایندگان ولی فقیه در استان‌ های مختلف کشور، زمین مربوط به زائرسرای استان نیز مشخص و قرارداد آن بسته شد که در آینده نزدیک عملیات احداث آن نیز انجام می شود.

 وی براهمیت وجود این زائرسرا برای افراد کم‌ بضاعت تأکید کرد و خواستار مساعدت مالی خیران استان برای ساخت هرچه سریعتر این زائر سرا در جوار بارگاه امام رضا(ع) شد



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین