عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
مداحی حاج سید محمد جوادی در هیئت انصارالعباس(ع)
فس زیارت عظمت و اثر دارد. چه با معرفت که آثار مثبت خود را دارد چه بی معرفت که آثار خود را دارد.امیرالمؤمنین می فرماید هر کس علی بن موسی الرضا را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هفتگی هیئت انصارالعباس(ع) با حضور جمعی از عاشقان سیدالشهدا(ع) در حسینیه فاطمیه تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی مطلق سخنرانی کرد و در ادامه حاج سید محمد جوادی به مداحی پرداخت.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام موسوی مطلق را بخوانید؛

_ آثار دنیوی و اخروی زیارت ائمه معصوم خیلی مهم است. ما در دنیاییم و اگر بفهمیم که یک چیزهایی برای دنیایمان خوب است آن را بهتر انجام می دهیم. زیارت علی بن موسی الرضاعلیه السلام هم آثار دنیوی و هم اخروی دارد. این زیارت جدا از تأکیداتی که دارد اثراتی هم دارد.

_ اگر می خواهیم بدانیم چقدر معرفت به اهل بیت داریم یک حضرت ابوالفضلی را فرض کنیم که در طول تاریخ حاجت یک نفر را هم نداده است، نه حاجت دنیوی و نه حاجت اخروی، اگر این ابوالفضل را دوست داشتیم معرفت داریم و ارادت با معرفت است.

_ خوب است گاهی اوقات بدانیم و فراموش نکنیم که فقیر و گدا هستیم و بنده هستیم و شأن گدایی خود را داشته باشیم. کسی که علامت داشته باشد که هیئتی و امام حسینی است و به سراغ دیگری برود قابل باور نیست.

_طبق روایات اثرات زیارت آقا امام رضا تقسیم بندی هایی دارد که شیخ صدوق طبق اسناد خود نقل کرده که پیامبر عظیم الشأن اسلام از جمله پیشگویی هایی که فرموده است این است که پیشگویی دفن شدن علی بن موسی الرضا در خراسان است.

_ پیامبر کلمه پاره تن را در دو مورد به کار برده است یکی برای امام رضا و یکی حضرت زهرا(س).

_ نفس زیارت عظمت و اثر دارد. چه با معرفت که آثار مثبت خود را دارد چه بی معرفت که آثار خود را دارد.امیرالمؤمنین می فرماید هر کس علی بن موسی الرضا را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود و جسد انسان هم بر آتش حرام می شود. یکی از عذاب های قبل از قیامت است آتشی است که بر میت درقبر فرو می ریزد.خدا گاهی حجت هایش را نشان می دهد.

_ علی بن موسی الرضا غریب است. علی بن موسی الرضا بین من و شما غریب است. ثواب زیارت امام رضا از کربلا هم بالاتر است. این سخن صریح معصوم می باشد. ایشان تا ظهور هم غریب است. هر کس علی بن موسی الرضا را زیارت کند خداوند گناهان گذشته و آینده او را می بخشد ولو تعداد گناهان به ستاره آسمان ها و برگ تمام درختان باشد. یعنی زیارت امام رضا کاری با تو می کند که آینده تو را تأمین می کند و میل گناه را در انسان کم می کند.

_ وجود مقدس امام باقر فرمودند که هیچ اندوهناکی نیست مگر این که امام رضا را زیارت کند و اندوهش برطرف شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین