عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸
خدیجه زمانیان: قدمتان مبارک آقا جان! حضورشما در شهر ما، تبرکی است که نمی دانم کی قرار است قدرش را بدانیم. شهر را به یمن تولد شما چراغانی کرده ایم، می دانم دلهایمان تاریک است. به ما کمک کنید بتوانیم از همه تاریکی های این روزهای زندگی عبور کنیم.

عقیق: این روزها به یمن تولدتان همه با هم مهربان شده ایم و به هم لبخند می زنیم. آقا جان! امروز چشمهایتان را از ما نگیرید و به ما نگاه کنید. به ما که دست بر سینه روبه روی شما می ایستیم و عرض ادب می کنیم. باور کنید باهمه سنگینی مان، وقتی اذن دخول می خوانیم، وقتی می گوییم السلام علیک یا علی بن موسی الرضا(ع)، مکث می کنیم، همه مان منتظر جوابیم.
آقا! امروز روزتولد شماست، مگر شما امروز به ما عیدی نمی دهید؟! پس نگاهمان کنید... فقط نگاه... . امروز در گوشه گوشه حرم شما، به یمن تولد شما، مراسم و
برنامه های خاصی برگزار می شود.

«نوای ملکوت» در مُلک امام رضا(ع)
صبح امروز حوالی ساعت 7 هم زمان با فرخنده روز میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) نوای ملکوتی نقاره، در حرم مطهر رضوی به صورت ویژه طنین انداز می شود.
نقاره زدن در حرم مطهر سابقه‌ای چندصدساله دارد و براساس اسناد رسمی و تاریخی موجود در مرکز اسناد رسمی و نسخ خطی کشور، تاریخ آن به 417 سال پیش باز می‌گردد. مراسم نواختن نقاره در روز میلاد امام رضا(ع) بر خلاف سایر روزها که 3 نوبت است، 4 نوبت خواهد بود. نقاره نوازی صبح امروز، برنامه ویژه ای است که تنها در روز میلاد حضرت رضا (ع) و چند عید مذهبی دیگر انجام می شود.
این آیین در روز میلاد حضرت رضا(ع) با برگزاری مراسم ویژه ای در صحن انقلاب اسلامی و ذکر توسل و مناقب حضرت، ساعت 7 صبح آغاز می شود و پس از آن ابزار و ادوات نقاره نوازی به پایین منتقل شده و پس از ذکر توسل، نقاره نوازان به منظور نواختن این نوای ملکوتی از پله های سردرب نقاره خانه در شرق صحن انقلاب بالا می روند.

* جشن بزرگ میلاد امام رئوف
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: با حضور تولیت آستان قدس رضوی، جشن باشکوه میلاد حضرت شمس‌الشموس علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در تالار اماکن متبرکه رضوی برگزار می‌شود.
این مراسم با حضور آیت‌الله واعظ طبسی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، جمعی از شخصیت‌های برجسته کشوری، مقامات کشور و استان و صدها نفر از شیفتگان ساحت مقدس اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می‌شود.
در این مراسم با شکوه، مدیحه‌سرایان و ذاکران اهل‌بیت(ع) به مدح و منقبت و ذکر سجایای هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام رضا(ع) می‌پردازند. در این مراسم که ساعت 9 صبح روز میلاد برگزار می‌شود، خادمان بارگاه منور رضوی از خیل ارادتمندان پذیرایی به عمل می‌آورند.

 

منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین