عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

رئیس کانون مداحان استان گلستان
رئیس کانون مداحان استان گلستان گفت: 2732 مداح و ذاکر اهل بیت (ع) در گلستان فعالیت دارند.

محمدحسین کبیر عصر امروز در نشست صمیمی تشکل های دینی ، مذهبی و مدیران موسسات قرآنی استان گلستان با ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور در گرگان، اظهار داشت: مجمع الذاکرین از زمان تاسیس استان گلستان با استمرار جلسات ذکر ذاکرین هر 15 روز یکبار و بهره مندی از دانش های اساتید مجرب و کارآزموده حوزه و دانشگاه در موضوع ؛ قرآن، ادعیه، معصوم شناسی و آواها و نغمات و اشعار دینی جلساتی را برگزار کرده است.

وی افزود: با تشکیل کانون مداحان این جلسات نیز استمرار یافت و اقدامات و فعالیت های بسیاری برای انسجام ذاکرین اهل بیت در سطح استان انجام شده است.

رئیس کانون مداحان استان گلستان خاطرنشان کرد: در همین راستا در سال گذشته شاهد یک رخداد عظیم معنوی در استان بوده ایم و یازدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان حسینی(ع) با همکاری و تعامل و زحمات انجام شد.

این مسئول به ویژگی های این اجلاس اشاره کرد و گفت: از مجموع منتخبین این اجلاس بر اساس رای هئیت داوران دو تن از پیر غلامان آقایان پناهی و حیدری به عنوان چهره های برگزیده بین المللی و کشوری تکریم و تمجید شدند.

کبیر، دیدار مداحان و شاعران آئینی براساس سهمیه تخصیص یافته با مقام معظم رهبری در روز ولادت حضرت فاطمه و امام(ره) را از جمله فعالیت‌های مرتبط با اجلاس پیر غلامان برشمرد و گفت: یکی دیگر از ویژگی های منحصر بفرد اجلاس را می توان تجلیل از نوغلامان حسینی دانست.

وی افزود: همچنین در سال گذشته نشست فصلی روسای کانون مداحان و شاعران آئینی کشور در معاونت فرهنگی و تبلیغ با حضور رحمان فضلی وزیر کشور که برگزار شد.

رئیس کانون مداحان استان گلستان عنوان داشت: در این جلسات به ترویج سبک زندگی در مناسبتهای دینی، مقوله اعتیاد و مبارزه با آن برای جلوگیری از نابودی بنیان خانواده تاکید شد.

وی، کل آمار مداحان استان 2 هزار و 732 نفر دانست و خاطرنشان کرد: یک هزار و 106 نفر را خواهران و یک هزار و 626 نفر آنها را برادران تشکیل می دهد.

کبیر یادآور شد: با توجه به فعالیت ها و اقداماتی که در حوزه مداحان انجام شده انتظاراتی وجود دارد تا بتوانیم در راستای وظایفی که در جامعه به دوش داریم موثر تر گام برداریم.

وی تامین منابع و تخصیص اعتبار لازم برای ایجاد کتابخانه تخصصی در شهرستان ها یا حداقل در مرکز استان را یکی از این انتظارات برشمرد و گفت: همچنین امیدواریم تفویض اختیار در موضوع تذکر لسانی به آن دسته از مداحانی که در سامانه کانون قرار ندارند به ما داده شود.

کبیر ادامه داد: بسیاری از آسیب های احتمالی که در حوزه مداحی در مناسبت های اعیاد، وفات ائمه اطهار (ع) بروز و ظهور می کند از ناحیه این افراد بوده که موجب دغدغه است.

رئیس کانون مداحان استان گلستان بازگشایی سایت مداحی در خصوص اخذ کد برای اعزام به عتبات عالیات که نزدیک سه سال است مسدودشده و تاکنون جواب قابل قبول دریافت نداشته ایم را از دیگر انتظارات برشمرد و افزود: با توجه به قرار گرفتن در ایام رجب خواستاریم تا به منظور قدر دانی از زحمات اعضای هئیت رئیسه دو تشکل دینی (کانون مداحان و شاعران آئینی و شورای هیات مذهبی) نزدیک به 200 نفر است


منبع خبرگزاری فارس.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین