عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به این‌که همه ما وظیفه داریم مردم و به‌ویژه نسل جوان و نوجوان کشور را با برکات و اثرات بی‌نظیر نماز بیش از پیش آشنا کنیم، گفت: نماز بزرگ‌ترین بازدارنده ترویج منکرات در جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی، امام جمعه سمنان در مراسم تجلیل از فعالان حوزه اقامه نماز در دستگاه‌های اجرایی این استان که با حضور معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور، دبیر شورای اقامه نماز استان، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل و معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان و جمعی از مدیران ارشد استان و دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: اگر همگان از عمق و وسعت برکات نماز اطلاع داشتند امروز بی‌نمازی در جامعه نداشتیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم اقامه نماز اول وقت در تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات و حضور فعال و فرهنگ‌ساز همه مدیران در صفوف نماز جماعت، اضافه کرد: اگر فرهنگ نماز را بدرستی در بین سنین مختلف جامعه گسترش داده و نهادینه کنیم منکرات یک به یک از بین می‌روند.

وی با یادآوری وظایف همگانی در قبال فریضه نماز به‌ویژه مسؤولان و نهاد‌های ذیربط، اهتمام به اذان و اقامه، نماز جماعت و نماز اول وقت را از ضروریات فرهنگ سازی در این حوزه عنوان کرد و افزود: از یاد نبریم که اذان و اقامه ثواب نماز را دو چندان می‌کند و برپایی نماز جماعت با جمعیتی بیش از 10 نفر اجری دارد که تنها خداوند قادر به محاسبه آن است.

زندگی فردی اجتماعی و سیاسی ما با نماز پیوندی ناگسستنی دارد

ابراهیم آقا بابایی، معاون نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هرگز نباید از یاد ببریم که پیروزی انقلاب اسلامی ملت ما ثمره اجتماعات خروشان و آگاه مردم پس از اقامه نماز‌های جماعت در گوشه گوشه کشور است، خاطر نشان کرد: نماز به راستی خلاصه توحید و معاد و چکیده نبوت و امامت است.

وی با بیان اینکه زندگی فردی اجتماعی و سیاسی ما با نماز پیوندی ناگسستنی دارد گفت: امروز تشکیل هسته‌های یاوران نماز به همت بخش فعالیت‌های مردمی در سراسر استان‌های کشور با هدف گسترش فرهنگ نماز به ویژه نماز جماعت در مساجد و محله‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس از مهم‌ترین فعالیت‌های این حوزه است.

آقا بابایی تصریح کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بکارگیری هنر برای ماندگار کردن اثر فعالیت‌های فرهنگی، طی سه سال اخیر تلاش‌های بسیاری برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری با موضوع نماز در کشور انجام شده و اکنون نیز 500 ویژه برنامه و فعالیت در بخش‌های مدیریتی، تعمیر و تجهیز، احداث، سخت افزاری، تأمینی و تبلیغی در راستای توسعه فرهنگ نماز برای دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده است.

69 بار تأکید خداوند در قرآن بر اهمیت نماز 

حجت‎الاسلام محسن فاطمی‎نیا، رییس ستاد اقامه نماز استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌ریزی‌های استکبار جهانی در قالب تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی و تلاش برای تغییر سبک زندگی با هدف ضربه زدن و از بین بردن مبانی اعتقادی و مذهبی ملت مؤمن ما و دیگر مسلمانان، گفت: نگاه خصمانه دشمن به تمام اقشار و سنین کشور است اما جوانان در اولویت برنامه‌های مخرب آنها قرار دارند.

وی با بیان اینکه اثرات انسان ساز نماز بر هیچ کس پوشیده نیست افزود: خداوند 69 بار در آیات نورانی قرآن کریم بر اهمیت نماز و اقامه آن تأکید کرده تا جایگاه این فریضه بی‌بدیل را در جامعه اسلامی نشان دهد و در شرایط فعلی باید با افزایش هماهنگی بین ستاد‌های اقامه نماز و دستگاه‌های اجرایی از تمام توان برای رفع موانع پیش روی اشائه فرهنگ نماز استفاده کنیم.

گفتنی است در این مراسم از 33 دستگاه اجرایی استان سمنان که در ارزیابی ستاد اقامه نماز از 69 دستگاه اجرایی این استان که بر اساس برنامه نظام جامع ارزیابی سال 92 صورت گرفت بهترین عملکرد را داشتند تجلیل شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین