عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱
حجت‌الاسلام نقویان؛
حجت‌الاسلام نقویان گفت: اجرای نمایش «شبی در کهکشان‌ها» در اوج هیجان و شگفتی است، این نمایش از نظر احساسی و عاطفی برنامه‌ای بسیار قوی و تاثیرگذار است.
عقیق: حجت الاسلام ناصر نقویان مدرس حوزه و دانشگاه در حاشیه نمایش «شبی در کهکشان‌ها» گفت: به روی صحنه بردن چنین نمایشی با زحمات بسیار سنگین، در نوع خودش بی نظیر بود و حداقل بنده چنین کار زنده ای ندیده بودم که با این هیجان و سرعت عمل در چند دقیقه تمام صحنه و لباس ها و دکور عوض می شود.

وی با بیان اینکه اجرای کار در اوج هیجان و شگفتی است، خاطرنشان کرد: این نمایش از نظر احساسی و عاطفی برنامه ای بسیار قوی و تاثیرگذار است و طبیعتا مردم هم این مورد را تایید خواهند کرد اما بهتر است در برنامه های بعدی در کنار این احساسات، بُعد معنوی و معرفتی هم کمی تقویت شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش شیطان که تقریبا در تمامی بخش ها و تاریخ حضور موثر و فتنه گرانه داشت، تاکید کرد: به عنوان نمونه بسیار مطلوب است که در کنار نشان دادن نقش شیطان در طول تاریخ، به فلسفه وجود شیطان نیز اشاره شود. یعنی بیان کنیم که چه خلائی در هستی وجود داشت که خداوند متعال با خلق شیطان می خواسته آن خلاء را پر نماید. این ابعاد برای مردم جذاب و گیراست و امروز جوانان و دانش آموزان با این موج شبهاتی که روبرو هستند باید به بُعد معرفتی دین هم کمی پرداخته شود.

نقویان با بکر و در عین حال معظم و جذاب خواندن نمایش ترکیبی «شبی در کهکشان ها» تصریح کرد: البته این احساسات معمولا آنی و زودگذر است و بهتر است در کنار برنامه یک بروشورهای دو صفحه ای تهیه و آماده شود و در اختیار بازدیدکنندگان قرار گیرد با خود به منزل ببرند که این بروشور می تواند حاوی یک صفحه گزارش از نمایش باشد و یک صفحه هم مطالب اخلاقی و خانوادگی را در برگیرد.

وی با ارائه این پیشنهاد که بهتر است یک اکران اختصاصی با جامعه فرهنگی، معلمین و اساتید دانشگاه اجرا شود، اظهار داشت: یک معلم و استاد به اندازه چندین دانش آموز هستند و قطعا مجذوب برنامه خواهند شد و می توانند از تعالیم برنامه بهره گیرند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری افزود: با همه فریادهایی که رهبری در حوزه فرهنگی کشیده اند، پاسخ این سوال که در حوزه فرهنگ تا چه اندازه موفق بوده ایم تاسف بار است در نتیجه چنین برنامه هایی در راستای فرهنگ متعالی اسلامی و دغدغه‌های رهبری است.

نقویان با بیان اینکه «شبی در کهکشان ها» در نوع خودش کار بسیار بزرگی است، تاکید کرد: اما بدلیل نبود کارهای خوب فرهنگی حتی کارهای کوچک نیز درخشش پیدا می کند. چون تک درخت های زیبایی هستند در کویری که مسئولین مدعی فرهنگ حضور دارند.

وی در پایان با بیان اینکه مدت زمان یک ماه، زمان کمی برای اکران نمایشی با وسعت «شبی در کهکشان ها»ست، خاطر نشان کرد: زمانی که مردم یک سوغات فرهنگی با خودشان به منازل ببرند این برنامه می تواند منتشر شود. به عنوان مثال ببینید پیغمبر چند نفر را مسلمان کرد و شبه جزیره عربستان آن موقع چه اندازه مساحت داشت؟ اما یک سوغات فرهنگی بنام قرآن و اهل بیت از خودش بجای گذاشت و از این طریق دین را منتشر کرد و امروز ما نه پیغمبر را دیده ایم و نه ائمه را اما آنچه که از او بجا مانده همین بُعد فرهنگی است که راس آنها قرآن است.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین