عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۶۷۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
بنا به روایات رسیده از ائمه اطهار (ع) هر یک از سوره های قرآن کریم دارای خواص و آثاری منحصر به فرد در زندگی دنیوی و اخروی می باشد، به نحوی که این امر به کررات در روایات رسیده از این بزرگواران مطرح شده است که شاید ذکر چند نمونه از آن ها خالی از لطف نباشد.

عقیق:

سوره شرح
رسول خدا (ص) در باب پاداش تلاوت این سوره فرموده اند: هر کس سوره شرح را بخواند، مانند کسی است که ملاقات من آمده و مرا از غم ها آزاد ساخته است.

سوره تین
امام صادق (ع) می فرمایند: تلاوت این سوره را در نمازهای واجب و مستحبی خود فراموش ننماید، چرا که هر مومنی که این عمل را بجا آورد، جایی از بهشت به او داده می شود که آن را آرزو داشته است.

سوره شمس
امام صادق (ع) بیان داشته اند: هر که روزی او کم شده و یا ضرر و زیان می بیند و اندوه و حسرت فراوانی بر او وارد شده است، بر خواندن سوره شمس مداومت نماید، چرا که خداوند روزی او را زیاد می کند و همچنین ضرر و زیان و اندوه او را برطرف می سازد.

سوره بلد
از پیامبر (ص) روایت شده است: هر فردی که سوره بلد را در نمازهای واجب خود بخواند، خداوند متعال در روز قیامت او را از غضب و خشم خود در امان خواهد داشت.

سوره بروج
امام صادق (ع) فرموده اند: هر کس سوره بروج را در نمازهای واجب خود بخواند، از آن جا که این سوره، سوره پیامبران است، خداوند متعال او را در قیامت با پیامبران خود محشور می کند و جایگاه او در کنار پیامبران است.

سوره طارق
رسول خدا (ص) درباره ی فضیلت تلاوت این سوره فرموده اند: هر فردی که سوره طارق را بخواند، خداوند متعال به عدد هر ستاره ای که در آسمان است، ده حسنه برای او می نویسد.

سوره آل عمران
در جایی دیگر پیامبر (ص) می فرمایند: هر کس سوره آل عمران را تلاوت نماید، خداوند متعال به ازی هر آیه از آن، امانی از آتش جهنم به او مرحمت می نماید.

سوره انفطار
همچنین رسول خدا (ص) فرموده اند: هر فردی که سوره انفطار را قرائت نماید، به عدد تمام قطره های باران و تمام قبرهایی که در دنیا است، برای او حسنه می نویسند و در قیامت کار او ختم به خیر می شود.

سوره مطففین
امام صادق (ع) فرموده اند: سوره مطففین را فراوان تلاوت نمایید، چرا که خداوند در قیامت عمل کننده به این سفارش را از آتش دوزخ ایمن می سازد و او را راهی بهشت می نماید.

سوره عبس
و از حضرت محمد (ص) روایت شده است: هر فردی که سوره ی عبس را تلاوت نماید، در روز قیامت چهره ی او خندان خواهد بود.


پی نوشت ها:
1- حویزی. نورالثقلین، ج5: 508.
2- مجلسی. بحارالانوار، ج92: 320.
3- طبرسی. مجمع البیان، ج2: 693؛ ج10: 703.
4- بحرانی. البرهان، ج5: 669.
5- کریم خانی. ذکرهای آسمانی: 38- 41.

منبع:قدس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین