عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۲۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
شبکه‌های مختلف تلویزیون به سنت هر ساله مراسم احیاء را به صورت مستقیم از مراکز مختلف به روی آنتن می‌برند.
عقیق:به مناسبت شب‌های قدر شبکه یک جمعه شب و یکشنبه شب ویژه برنامه شب‌های قدر را از ساعت23:30با پخش مستقیم از مشهد مقدس و حرم حضرت امام رضا علیه السلام آغاز می کند. این برنامه تا ساعت2:30 ادامه دارد.

از ساعت2:30 به بعد نیز برنامه ماه خدا با اجرای حسن سلطانی روی آنتن می رود و تا ساعت4:40 دقیقه بامداد ادامه دارد.

پخش شبکه دو27 و 28 تیر مصادف با شب های قدر تلاش خواهد کرد تا مراسم و آیین های مذهبی این شب عزیز را روی آنتن بفرستد.

پخش ویژه برنامه شب های قدر در شبکه دو از ساعت 30 بامداد آغاز می شود.

این ویژه برنامه تا ساعت 3 بامداد ادامه خواهد داشت و در آن مراسم احیا، دعای جوشن کبیر و دیگر مناسک مذهبی این شب های مقدس در قاب تلویزیون نقش می بندد.

ویژه برنامه زنده «کوی محبت» به تهیه کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی برای این ایام در نظر گرفته شده است.

این برنامه در شب‌های قدر با نجف اشرف ارتباط زنده برقرار خواهد کرد و با پخش تصاویری و پوشش مناسب مناسک مذهبی در این مکان مقدس تلاش می کند حال و هوای متفاوتی برای مخاطبان خود ایجاد کند.

در روزهای 27 و 28 تیر به دلیل همزمانی مراسم شب های قــــــدر، برنامه «شب‌های روشن»پخش نمی‌شود.

ویژه برنامه شب 19ماه مبارک رمضان شبکه دو از مهدیه تهران روی آنتن می رود.

شب 21ماه مبارک نیز مراسم شب های قدر حرم مطهر امام خمینی (ره) پوشش تصویری داده خواهد شد و شب23ماه مبارک رمضان نیز شبکه دو مخاطبان خود را به حرم حضرت معصومه علیها السلام می برد.

«مصباح» به تهیه کنندگی هادی آشتیانی کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که در 5 قسمت70 دقیقه ای قرار است شب های احیا روانه آنتن شبکه سه شود.

این برنامه زنده گفتگو محور شب های احیا، با حضور کارشناسانی همچون حجج الاسلام سید مهدی طباطبایی و کازرونی و همچنین دکتر رجبی دوانی به موضوع ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین (ع)، شهادت آن حضرت، لیالی قدر و نیز شخصیت، عدالت و حکومت ولایی حضرت علی (ع) می پردازد.

اجرای برنامه به عهده حسن سلطانی است.

این برنامه از چهارشنبه 25 تیر تا یکشنبه 29 تیر هر شب ساعت 22:25 روی آنتن شبکه سه می رود.

ویژه برنامه شب های قدر عنوان برنامه دیگری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که به تهیه کنندگی مجید خواجه نژاد در 3 قسمت 70 دقیقه ای به صورت زنده و با حضور حجت الاسلام و المسلمین انصاریان از حسینیه همدانی ها مراسم ویژه شب های احیا و قران سرگرفتن مردم را در شب های قدر از ساعت یک بامداد پوشش می دهد.

در شبکه چهار سیما در شب 21 ماه مبارک رمضان، این شبکه حضور مومنان روزه‌دار در دانشگاه امام صادق(ع) را به تصویر می‌کشد.

با مداحی مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی حجت الاسلام میرلوحی در این شب، مسلمانان و مومنان احیا دار، با بهره مندی از فضیلت‌های لیله القدر، شهادت امیر مومنان حضرت علی(ع) رانیز به سوگ می نشینند.

در شب23ماه مبارک رمضان نیز، مراسم شب‌های قدر از مسجد مقدس جمکران روی آنتن شبکه چهار می رود.

ویژه برنامه زنده   شب عارفان   کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه تهران است که شب های قدر ( 19 ، 21 و 23 رمضان ) به روی آنتن می‌رود.

 برنامه شب عارفان در دومین شب قدر بیست و یک رمضان مصادف با شهادت مولای متقیان 28تیر به پوشش مراسم احیا و زنده داری از حرم مطهر شاه عبدالعظیم الحسنی ( ع) می پردازد.

در این برنامه شبانگاهی دعای جشن کبیر و مداحی را آقایان زین العابدین فرد، غلام رضا زاده، رمضان پور قرائت خواهند کرد و حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی سخنران مذهبی این مراسم احیاست.

برنامه شب عارفان در سومین شب قدر بیست و سوم رمضان مصادف با 30 تیر به پوشش تصویری مراسم احیاء و شب زنده داری از حرم امامزاده صالح تجریش می پردازد.

در این برنامه شبانگاهی دعای جشن کبیر و سخنرانی مذهبی را حجت الاسلام و المسلمین رییسی برای مومنان قرائت و ایراد خواهد کرد.

این برنامه از استودیوی پخش شبکه تهران با اجرای سیدرضا نواب و تهیه‌کنندگی سیدیوسف موسوی به مدت 150 دقیقه روی آنتن می‌رود و عناوینی همچون مناجات با خدا، نریشن، کارشناسی در آن پخش خواهد شد.

«شب وصل» عنوان دومین برنامه ویژه شب های قدر ( 23-21-19) از گروه معارف شبکه تهران است که به مدت 30 دقیقه روی آنتن می رود. این برنامه تولیدی ویژه شب های قدر با عناوین مختلف همچون مناجات با خدا، کلام بزرگان ، روضه ، بیان اعمال شب قدر و قرآن به سر گرفتن است که به صورت مختصر به شب زنده دارای و احیای شب های قدر می پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی مرتضی مومنی در سه قسمت 30 دقیقه ای تهیه و تولید شده است.

برنامه زنده جشن رمضان به «سوگ رمضان» تغییر نام می یابد و از 25 تیر شب نوزدهم مبارک رمضان مقارن و آغاز لیالی قدر (19-21-23 شب های قدر ) به مدت 5 شب به سوگ می نشیند.

برنامه رمضان در سوگ کاری از گروه اجتماعی شبکه تهران در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ویژه برنامه خاصی را پخش می‌کند.

دعوت از کارشناسان مذهبی، گروه تواشیح و مداحی از عناوین مختلف این برنامه است که با اجرای سید کاظم احمدزاده و هومن حاج عبداللهی روی آنتن می رود. این برنامه در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 21:45 دقیقه از شبکه تهران پخش می شود.

شبکه آموزش سیما هم در شب‌های قدر ذکر و نیایش مرحوم آیت الله آقا مجتبی تهرانی را تقدیم مخاطبان می کند.

همچنین در شب سالروز شهادت امیرالمومنین (ع) مباحث این دانشمند فقید در رابطه با اهمیت شب های قدر به روی آنتن می رود.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین