عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۱۰۵۵
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
همه مؤمنان علاقه‌دارند از یاران نزدیک حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه باشند، ولی این کار نیازمند دارا بودن ویژگی‌هایی است.
عقیقحجت‌الاسلام والمسلمین گنجی، در جمع زائران بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر اظهار داشت: همه مؤمنان علاقه‌دارند از یاران نزدیک حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه باشند، ولی این کار نیازمند دارا بودن ویژگی‌هایی است.

 وی نخستین ویژگی یاران امام زمان(عج) را محبت دوجانبه خدا و بنده دانست و گفت: هم خدا یاران حضرت را دوست دارد و هم آنها خدا را دوست می‌دارند.

 استاد حوزه علمیه قم با مطرح کردن این پرسش که انسان چگونه می‌تواند به جایی برسد که خداوند او را دوست داشته باشد و ما نیز محبتمان به خداوند زیاد شود، ادامه داد: خداوند در قرآن بیان می‌دارد پرهیزگاران را دوست دارد. اگر کسی مقید شد که واجبات را انجام داد و ترک گناه نمود،‌محبوب خدا می‌شود.

 وی با بیان این که این فرد، باید زبان، گوش، چشم، قلب، شکم و شهوت خود را کنترل کند، محبوب خداوند است، تصریح نمود: همچنین بر اساس آیات قرآن کریم، خداوند صابران را دوست می‌دارند، کسانی که در بندگی خدا استوارند و در ناملایمت‌ها صبر پیشه می‌کنند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین گنجی، نیکوکاران و کسانی که به دنبال برطرف کردن حوائج بندگان هستند، را دیگر بندگان محب خدا معرفی کرد و گفت:‌ در قرآن می‌خوانیم خداوند مجاهدان در راهش را دوست می‌دارد؛ کسانی که مانند ستون محکم و استوار در برابر تهاجم ارضی و فرهنگی دشمن ایستاده‌اند.

وی با اشاره به مجاهدت ملت عراق در برابر گروه تکفیری و جنایت‌کار داعش، بیان کرد: این‌ افراد محبوب خداوند هستند، چراکه در برابر جنایت‌کاران و مزدوران آل سعود و آمریکای جنایت‌کار قد علم کرده‌اند.

*چگونه به خدا علاقه‌مند شویم

سخنران مراسم در ادامه به راه‌های علاقه‌مند شدن بندگان به خداوند اشاره کرد و گفت: می‌توانیم با اخلاق و گفتار و روش و منش خود، دیگران را به خداوند نزدیک کرده و آنها را علاقه‌مند به حضرت حق کنیم.

 وی با بیان این که باید مردم را به زیبایی‌های اخلاقی و اجتماعی دعوت کنیم، تصریح کرد: اگر مردم ببینند عبادات ما، زیبا است و اخلاق ما بر اساس اخلاق حسنه می‌باشد، خود به خود به خداوند و دین اسلام علاقه‌مند خواهند شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین گنجی خاطرنشان کرد: گاه انسان تنها با نگاه کردن به اولیای الهی، به یاد خداوند می‌افتد، چراکه این‌ها عملشان، جلوه ای از جلوه‌های خداوند است.

وی یادآوری نعمت‌های الهی راهکار جذب افراد به سوی خدا معرفی کرد و گفت: اگر انسان نسبت به آنچه خداوند به او داده قانع و شاکر باشد محبت و علاقه‌اش به خداوند فزونی می‌یابد.

 سخنران حرم حضرت معصومه(س) نعمت ولایت را اعظم نعمت‌های الهی معرفی کرد و گفت: این که داعش و طالبان این همه جنایت می‌کنند، به این دلیل است که ما شیعیان در مکتب امیرالمؤمنین علیه‌السلام که درس محبت و عدالت و منطق است، پرورش یافته‌ایم؛ مکتبی که مخالف هرگونه جنایت و بی منطقی می‌باشد. این جنایت‌ها به این دلیل است که از مکتب امیرالمؤمنین و اهل‌بیت علیهم‌السلام دور بودند.

 وی با بیان این که این گروه‌های افراطی، ادامه تفکر بنی امیه هستند، ادامه داد: پرورش یافته مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام نمی‌تواند چنین کارهایی که از ذهن هر انسان عاقلی دور است، انجام دهد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین گنجی در ادامه مناجات و راز و نیاز با خداوند را از دیگر راه‌های رسیدن انسان به محبت الهی معرفی کرد و گفت: انسان اگر نسبت به ذکر و مناجات حتی به اندازه کم، اهتمام داشته باشد، محبت خداوند در قلب او فوران می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد:‌ صلوات بر نبی مکرم اسلام راهکار دیگری برای رسیدن به محبت خداوند است؛ اگر ما به این ذکر ارزشمند توجه داشته باشیم، به محبت دست می‌یابیم.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین