عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۱
گزارش عقیق از مراسم شب بیستم محرم؛ حسینیه شهید طاهری:
حاج آقا حق شناس(ره) می فرمود: داداش جون! بهشت طویله هم دارد!! بهشت طبقات دارد. آن کس که در پیری توبه می کند اگرچه خداوند توبه شان را می پذیرد ولی در اعْلی علییّن هیچ وقت وارد نمی شود.
عقیق: مراسم شب بیستم محرم در حسینیه شهید طاهری برگزار شد. به گزارش عقیق در ابتدای ان مراسم پس از قرائت زیار آل یاسین مادحین اهل بیت به مرثیه سرایی پرداختند.
سپس حجت الاسلام میثم علی پناه به ایراد سخنرانی پرداخت. 

ایشان در آغاز با خواندن ابیات ذیل به موضوع عاقبت به خیری پرداخته و گفت: 
گر به دیده ی ظاهر تو را نمی بینم   .....   ولی تو را زِ دل و جان جدا نمی بینم
 زِ بس که شیفته آن جمال زیبایم    .....   به هر که می نِگَرم جز تو را نمی بینم
 بُوَد جمالِ تو آیینه خدا، مهدی  .....  که در جمال تو غیر از خدا نمی بینم
 
«إنّ فی أیام دَهْرِکم نَفَحات»؛ یکی از عواملی که موجب عاقبت به خیری می شود، استفاده از موقعیت های طلایی است. یکی از آن ها همین دهه عاشورا و محرم است.
در روایات تأکید شده که نزدیک ترین راه رسیدن به خدا، راه امام حسین(ع) است.
وی دی ادامه به حدیث معروف " حسین کشتی نجات" پرداخته و گفت: در حدیثی حضرت صادق(ع) فرمود: «کلّنا سُفَنُ النّجاة». همه ما کشتی نجات هستیم. «أمّا سَفینةُالحسین أسرَع». اما راه حسین(ع) سریع تر است.

یکی دیگر از نفحات، ماه مبارک رمضان است. پیامبر(ص) دو نفر را شقیّ نام برده است. اولی قاتل امیرالمؤمنین(ع) است؛ که به علی(ع) نگاه فرمودند و گفتند: تو را شقیّ ترینِ افراد به شهادت می رساند. دومین دسته از افراد شقیّ، کسی است که از ماه رمضان خارج شود و بخشیده نشود.

کسی که از این نفحات استفاده نکند. به تعبیر رسول خدا(ص) بدبخت است!

یکی دیگر از این نفحات، جوانی است، که باید مراقب آن باشیم. هر کس به هر جایی رسید از جوانی بوده است. حضرت امام(ره) به احمد آقا فرمود: تا جوان هستی و نشاط داری، فراغت داری، سعی کن به کمال برسی چون اگر پیر شوی دیگر نمی توانی. «در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبر است»

حاج آقا حق شناس(ره) می فرمود: داداش جون! بهشت طویله هم دارد!!

بهشت طبقات دارد. آن کس که در پیری توبه می کند اگرچه خداوند توبه شان را می پذیرد ولی در اعْلی علییّن هیچ وقت وارد نمی شود.
حضرت صادق(ع) فرمود: اگر همه عالم شبانه برخیزند و نماز شب بخوانند، آن قدر خوشحال نمی شوم که یک جوان برخیزد و نماز شب بخواند! خداوند متعال به نماز شب خواندنِ جوان، مباحات می ورزد!

آیت الله شاهرودی می فرمود : من بهترین درس اخلاق خود را از یک یخ فروش گرفتم! ظهر تابستانی در نجف، مشرف شدم به حرم امیرالمؤمنین(ع) برای این که نماز جماعت را بخوانم. بعد از نماز، گرما طاقت مرا گرفت. همین که خواستم خارج شوم یخ فروشی را دیدم که فریاد می زند: ایها الناس! إرْحَموا مَن یَذُوبُ رَأسُ مالِه! «ای مردم! رحم کنید به کسی که تمام داراییش دارد ذوب می شود»
آیت الله شاهرودی می فرمود: به خود گفتم که ای آقای صاحب رساله! به فکر عمر خود باش که مانند این یخ دارد آب می شود!

امیرالمؤمنین(ع) می فرماید: هر نَفَس که می زنید شما را به قیامت نزدیک تر می کند.

در پایان حجت الاسلام علی پناه با ذکر حدیثی از امام باقر علیه السلام گفت: در حدیثی از حضرت باقر(ع) وارد شده: «هر روز جدیدی که از راه می رسد رو به فرزندان آدم می گوید: فرزندِ آدم! من یک روز نو هستم و به هر کاری که در من انجام دهی، آگاهی دارم. پس از من استفاده کن که اگر خورشید غروب کند مرا دیگر تا صبح روز قیامت نمی بینی.»

از کبریت سرخ چیزی قیمتی تر نیست. یک اکسیری است که یک چیز را به چیز دیگر تبدیل می کند(کیمیا). مس را می شوذ تبدیل به طلا کرد. حضرت علی(ع) می فرمایند: هیچ چیز قیمتی تر از کبریت احمر نیست مگر باقی مانده عمر! انبیای الهی و اولیای الهی هستند که قدر این عمر را می دانند. در حالات مرحوم آسید احمد آقای خوانساری(ره) گفته شده که ایشان ۳ بار نماز تمام عمر خویش را اعاده کردند!
در قیامت گنه کاران می آیند و می گویند ای اهل ایمان که به ما از آن نورتان به ما هم بدهید تا ما هم ببینیم. ندا می آید اگر نور می خواهید برگردید به دنیا، این جا از نور خبری نیست. باید در دنیا تحصیل کرد.
 
در ادامه مراسم مداح اهل بیت، حاج سعید، اشعار ذیل را مطلع مرثیه سرایی خود قرار داد:
 
عشق یعنی زود بی بابا شدن
عاشقی را یاده مجنون داده ای
 
عشق یعنی گریه از هجران باب
گریه کردن از غم طفل رباب
 
بس که بایت به زهرا عشق داشت
آرزوی دختری همچون تو داشت
 
 
کدخبرنگار:۲۱۲۱۱۳

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امرالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
0
1
باسلام و احترام
مطالب بسیار عالی است خدا به شما خیر دهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
0
خیلی عالی
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین