عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
پس از اقامه نماز توسط آیت الله سبحانی
پیکر آیت‌الله حاج شیخ مسلم ملکوتی با حضور جمعی از علما و مردم پس از برگزاری مراسم تشییع پیش از ظهر امروز در حرم کریمه اهل بیت(ع) در قم به خاک سپرده شد

عقیق: مراسم تشییع پیکر آیت الله مسلم ملکوتی، از مراجع تقلید شیعیان صبح شنبه در قم برگزار شد.

این مراسم از ساعت 10 صبح از مقابل مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) آغاز شد.

پیکر آیت الله ملکوتی پس از قرائت نماز توسط آیت الله العظمی سبحانی در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

در مراسم تشییع این عالم بزرگوار جمع کثیری از مردم قم و آذربایجان و همچنین مراجع تقلید و نماینده بیوت مراجع و علما حضور داشتند.

آیات عظام جوادی آملی، سبحانی و همچنین آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله شاه آبادی، آیت الله غروی، آیت الله خاتمی و حجت الاسلام سید حسن خمینی از جمله شرکت کنندگان در مراسم تشییع آیت الله ملکوتی بودند.

به گزارش مهر، آيت‌الله مسلم ملکوتی یکی از مراجع تقلید ساکن در قم بود که سال‌ها به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و سپس به عنوان عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خدمات شایانی به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی عرضه داشت.

این استاد حوزه علمیه در ۱۵ خرداد ۱۳۰۳ در خانواده‌ای مذهبی در سراب آذربایجان شرقی به دنیا آمد. پدرش مشهدی یوسف، کشاورز بود و با علمای منطقه ارتباط داشت. وی که به آموزش علم و خواندن و نوشتن علاقه‌مند بود به مکتب‌خانه می‌رفت و فرزندش مسلم را نیز با خود به آن‌جا می‌برد.

وی از پنج سالگی نزد پدرش به آموختن روخوانی و حفظ قرآن پرداخت. در شش سالگی حافظ سوره‌های قرآن (از اوّل تا سوره قاف) بود، سپس نزد یکی از علمای منطقه که از منسوبانش بود به تکمیل آموخته‌های خود پرداخت و در مدتی اندک، خواندن، نوشتن و قرآن مجید را فراگرفت.

آیت‌الله ملکوتی که به علت عارضه ریوی در بیمارستان‌ دانشوری تهران بستری بود، صبح پنج‌شنبه در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت.

 مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله ملکوتی، امشب، پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.


منبع: خبرگزاری مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین