عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۶۲۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
سخنرانی حجت الاسلام سیدعباس موسوی مطلق در انصار العباس
تمام دختران حضرت موسی بن جعفر سلام الله علیه همه مجرد از دنیا رفتند. یعنی فضا یک فضایی بوده است که کسی جرأت این را نداشته که بیاید و با امام معصوم وصلت پیدا بکند...

 گزارش تصویری مراسم

عقیق: مراسم هفتگی هیئت انصار العباس علیه السلام پنجشنبه شب گذشته برگزار شد.

در این مراسم که در فاطمیه تهران برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی مطلق سخنرانی کرد و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام نیز به روضه خواانی و عزاداری پرداختند.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام موسوی مطلق را بخوانید:

* یکی از جلوه های مظلومیت حضرت موسی بن جعفر سلام الله علیه این است که تمام نسل ایشان با توجه به آنچه که برخی بزرگان ما اعلام می کنند، از پسران حضرت است، این را می دانید که سادات از نسل حضرت موسی بن جعفر علیه السلام از لحاظ تعداد از سایر اهل بیت علیهم السلام بیشتر است.

* تمام دختران حضرت موسی بن جعفر سلام الله علیه همه مجرد از دنیا رفتند. یعنی فضا یک فضایی بوده است که کسی جرأت این را نداشته که بیاید و با امام معصوم وصلت پیدا بکند. بخواهد دختران امام را به عقد خودش در بیاورد. اینکه مشهور است که فقط حضرت کریمه اهل بیت، فاطمه معصومه سلام الله علیها مجرد بوده اند، نه این چنین نیست.

* فرزندان حضرت امام کاظم سلام الله علیه السلام آنقدر با برکت بوده اند که شیخ مفید نوشته است: برای هر یک از اولاد حضرت فضلی و منقبتی مشهوره است. یعنی این تعداد فرزندی هم که زیاد است، همه شان دارای فضل و منقبتی بوده اند.

* در روایت داریم آنقدر ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف با برکت خواهد بود که مرده ها هم در قبر اظهار شادی می کنند، برای آنها هم منفعت دارد.

* در زمان ظهور حضرت صاحب الزمان مواردی از اتفاقات را ذکر کرده اند که یکی از آنها این است، فرموده اند هر یک از دوستان ما هزار نفر از اولاد خودشان را بیاورند، معلوم است که در آن زمان عمرها هم با برکت است.

* پیغمبر اکرم صلوات اله علیه فرموده اند: من در قیامت مباهات می کنم حتی به فرزندان سقط شدۀ امت خودم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین