عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۸۸۵
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
امام جمعه میبد با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی صحیح در جامعه، بر ضرورت تلاش رسانه‌ها در شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

حجت الاسلام علیرضا اعرافی در نشست شورای اداری میبد از تلاش‌های رسانه ملی و دفترخبری شهرستان میبد در پوشش مناسب خبرهای شهرستان و ارائه گزارش‌های با محتوا و مطلوب به ویژه درایام نوروز تقدیر و تشکر کرد.

رئیس جامعه المصطفی(ص) العالمیه افزود: امسال یکی از اولویت‌های مهم شهرستان میبد راه‌اندازی دفترخبری مناسب و درشان صدا وسیما است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی این دفتر را از مهمترین ضروریات دانست و گفت: این دفتر  خبری باید تا 3 ماه آینده در شهرستان میبد راه‌اندازی شود.

اعرافی با اشاره به نقش و جایگاه رسانه در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه و افکارعمومی گفت: اصحاب رسانه نقش مهمی در آگاه‌سازی جامعه دارند که انتظارمی‌رود در سال 93 که به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبرعظیم الشان انقلاب مزین است با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی درست رسانه‌ها  شاهد رشد و ترقی و تعالی در کشور باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رسانه‌ها به عنوان یکی ازنهادهای فرهنگی نقش مهمی در ارتقاء و یا تنزل فرهنگ جامعه دارند تصریح کرد: حوزه رسانه باید از ارزش‌های اخلاقی برخوردار باشد و با رعایت نظام ارزشی و دینی  حوزه آزادی را توسعه داد.

وی بر توجه رسانه‌ها به نیازها و واقعیت‌های جامعه تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها باید با نگاه راهبردی و نقش‌آفرینی در شناسایی آسیب‌ها و هنجارهای جامعه به کمک مسئولان فرهنگی و اجتماعی بیایند.

امام جمعه میبد مهارت در خبرنویسی و اطلاع رسانی را ازمهمترین شاخص‌های اصحاب رسانه عنوان کرد و با تاکید بر مهارت افزایی در حیطه خبر و رسانه گفت‌: باید زمینه آموزش و بالابردن مهارت‌های تخصصی در جامعه برای پرداختن به امر رسانه فراهم شود.

منبع:تسنیم

اعرافی بر توجه به فقه و اخلاق در رسانه در جامعه تاکید کرد و با بیان اینکه باید رسانه‌های شهر رسانه‌های علمی و فاخر شود گفت‌: باید با رعایت ارزش‌های اخلاقی و اصول درست آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی‌،‌ حوزه آزادی را توسعه داد.

تعامل و همکاری متقابل مسئولین و اصحاب رسانه در جهت اطلاع رسانی و شکوفایی ظرفیت‌های شهرستان و پی‌گیری واقعیت‌های داخلی ادارات برای حل برخی از مسائل از مباحثی بود که امام جمعه میبد در این نشست بر آنها تاکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان شهرستان میبد درعرصه‌های صنعت‌، ‌آموزش عالی و منابع انسانی گفت‌: اصحاب رسانه باید به دنبال تولید گزارش‌های با محتوا و برجسته کردن این ظرفیت‌ها و پویایی و نشاط در این حوزه‌ها باشند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد هم در این نشست با اشاره به شرایط اخذ مجوز فعالیت رسانه‌های مکتوب، بر خطوط قرمز و قانونی آن گفت‌: مدیران رسانه‌های مکتوب و مجازی در گرفتن مجوز باید پیشگام باشند چرا که از راه قانونی بهتر می‌توانند به حقوق خود دست یابند.

پاک طینت افزود: یکی از عوامل محدودیت آزادی رسانه‌ها در تاریخ ایران، خود رسانه‌ها بوده اند چرا که آنها نتوانسته‌اند هنجارهای جامعه را بشناسند و اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین