عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
تولیت شاهچراغ(ع) با اشاره به جوان‌گرایی و تغییرات مدیریتی در این آستان از مردم، تمام گروه‌ها، فرهیختگان و صاحب‌نظران برای خدمت به سومین حرم اهل بیت(ع) دعوت به همکاری کرد

آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور خادمان افتخاری حرمین شریفین برگزار شد، خدمت به این آستان مقدس را افتخاری بزرگ دانست و اظهار داشت: این جمع بزرگ را به تقوا، تامین سلامت و اکرام زائران دعوت می‌کنم.

وی با تاکید بر لزوم اطاعت از ولی فقیه در زمان غیبت امام، افزود: همگی ما وظیفه داریم در حمایت از امام زمان(عج) و در زمان غیبت، از نایب بر حق ایشان حمایت و اطاعت کنیم و کسانی که با نایب امام زمان(عج) همراه نشوند ادعای آن‌ها برای فرج امام عصر(عج) باطل است.

آیت‌الله دستغیب ادامه داد: هیچ تمایزی بین امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نایب امام زمان(عج) نیست.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با ذکر این نکته که انتخاب رهبر پس از ارتحال امام(ره) دغدغه‌ای برای نمایندگان مجلس و مردم بود، گفت: انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد)، این دغدغه را تبدیل به آرامش کرد و همگان به سکینه و آرامش رسیدند.

تولیت آستان حرمین شریفین تصریح کرد: بر نعمت‌های خداوند باید شاکر بود و کفران آن باعث عذاب الهی می‌شود، از این رو بر همگی شما خادمان است به مسئله ولایت که نعمتی بزرگ است توجه کرده و از آن غافل نشویم و تلاش شود که موانع را پشت سر بگذاریم و به قله‌ای که امیرالمومنین(ع) در راس آن است خود را نزدیک کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در کمین جوانان نشسته‌اند و علیه اسلام و مسلمان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: این معجزه بزرگ قرن ما است که خداوند آن را حفظ کرده و ملت را در صحنه نگاه داشته و باید همگان تلاش کنیم با کارهای فرهنگی که از سفارشات رهبر معظم انقلاب است جوانان را به صحنه بیاوریم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اعلام این که این جمع بزرگ باید با همدلی، وحدت و انسجام در خدمت زائران باشند، بیان کرد: نخستین چیزی که ما خادمان را در این آستان مطهر به خود مشغول می‌کند انتصاب به خاندان عظیم پیامبر(ص) و شخصیت ارزشمند امامزادگان بزرگوار حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و حضرت محمدبن موسی (ع) است که این انتخاب کمی نیست، بنابراین خدای نکرده نباید غفلت کنیم.

آیت‌الله دستغیب اکرام و خدمت‌رسانی به زائران حرم‌های شریف را افتخار دانست و گفت: زائران این حرم‌ها میهمان این بزرگواران هستند و مامور به ضیافت و مهمان‌داری آن‌ها و قدم زائران بر دیده ما است.

تولیت شاهچراغ(ع) خطاب به خادمان گفت: همگی شما باید داعی الی‌الله باشید و مردم را به سوی خداوند با عمل و رفتارتان فراخوان کنید، زیرا مردم به اعمال و رفتار شما و لباس مقدسی که بر تن دارید، توجه می‌کنند و نکته دیگر اینکه همگی شما باید الگوی عبادت و بندگی خدا باشید.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تامین سلامت در این حرم‌های مطهر را از اولویت‌های کاری خادمان دانست.

آیت‌اله  دستغیب درباره اقدامات انجام شده در حرمین احمدی و محمدی(ع) گفت: هر چیزی در حرم‌های منور شفاف و بدون کوچک‌ترین ابهام است و شفاف‌سازی تمام مسائل از جنبه‌های مختلف، سبب اعتماد عمومی نسبت به این آستان شریف می‌شود.

وی جوان‌گرایی را از جمله برنامه‌های این آستان مقدس دانست و گفت: تغییرات مدیریتی و کارکنان و جایگزینی افراد جوان یک جریان طبیعی بوده و آن‌هایی که تلاش و فعالیت کرده و در راه رضای خداوند و زائران کار کرده‌اند در پیشگاه خدا ماجور خواهند بود و دلیلی بر عدم کارکرد و تلاش آن‌ها نیست.

تولیت آستان احمدی و محمدی علی‌بن موسی شاهچراغ(ع) اولویت کارهای این آستان مقدس را فعالیت‌های فرهنگی دانست و تصریح کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در حکم خود به اینجانب فرمودند از آن جا که در این آستان شریف زمینه بسیار مساعدی برای بهره‌وری از مسائل فرهنگی است برای جذب انسان‌های مستعد و به ویژه جوان‌ها از هیچ‌گونه تلاشی در بعد فرهنگی روی‌گردان نخواهیم بود.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام نمی‌توانند جوانان ما را منحرف کنند و با شبیخون فرهنگی آن‌ها را در اختیار بگیرند زیرا جوانان ما همیشه بیدار و در صحنه هستند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: برای بهره‌گیری هرچه بهتر از ظرفیت‌های این آستان مقدس دست تمام خادمان را به گرمی می‌فشاریم و  آغوش ما برای خدمت در حرمین شریفین بر روی همگان باز بوده و هر کس بخواهد می‌تواند ورود کند و نخستین استمداد من از علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات است.

وی در پایان از تمام نهادها، ادارات، سازمان‌ها، مسئولان، هیئت‌های مذهبی، موسسات و انجمن‌های فرهنگی برای خدمت بهتر و بیشتر به آستان مقدس حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) دعوت کرد و گفت: قدم همگان بر چشم ما است.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین