عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
شب شهادت حضرت زهرا در مسجد الهادی با مداحی حاج محمد رضا طاهری+گزارش تصویری
حضرت زهرا با بحث ولایت امتحان شد و در این امتحان عظیم موفق شد و باعث شد سرآمد خلقت شود. مهم ترین و حساس ترین امتحان هر امتی امتحان ولایت است.

عقیق: مراسم عزاداری شب شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد الهادی با سخنرانی دکتر رجبی دوانی و مداحی حاج محمدرضا طاهری و کربلایی حسین طاهری برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی دکتر رجبی دوانی را بخوانید:

*روزی نبی اکرم(ص) در مسجد از جمعی مردان صحابی خود پرسید به نظر شما بهترین فضیلت برای یک زن چیست؟ اصحاب هرکدام پاسخی دادند و پیامبر می فرمود: درست است ولی کامل نیست. حضرت علی (ع) به خانه رفت و از حضرت زهرا(س) این سوال را کرد، حضرت فرمود: بهترین فضیلت این برای زن این است نه او در غیر ضررورت در اجتماع حاضر شود و مردی را ببیند و نه مردی او را ببیند، حال حضرت زهرا(س) وقتی پای دفاع از ولایت به میان می آید، همراه امیرمؤمنان درمقابل نامحرمان قرارمیگرند و اصحاب پیامبر را دعوت به قیام میکنند.

*چرا وقتی به حضرت زهرا(س) سلام میدهیم، السلام علیک یا ممتحنه می گوییم؟  دلیل این  است که حضرت زهرا(س) یک امتحان ویژه و خاص داشتند که در این امتحان توانستند سربلند بیرون بیایند که خداوند ایشان را منشاء خلقت قرار داده است.

*حضرت زهرا با بحث ولایت امتحان شد و در این امتحان عظیم موفق شد و باعث شد سرآمد خلقت شود. مهم ترین و حساس ترین امتحان هر امتی امتحان ولایت است. کسانی که از این امتحان سربلند بیرون بیایند آخرت خود را به خوبی و درستی رقم زده اند.

*امت اسلامی نیز بعد از رحلت پیامبر با امر جانشینی امتحان شدند، که در این امتحان تنها حضرت زهرا(س) توانستند گوی سبقت را ازهمگان بربایند. اهل تسنن می گویندکه اعتبارعلی(ع) به زهرا بود. تا زهرا(س) زنده بود علی می توانست درمقابل خلفا بایستد و با آنها بیعت نکند و همین که زهرا(س) از دست داد احساس کرد که کسی ایشان را تحویل نمی گیرد و به ناچار بیعت کرد. یعنی نقش حضرت زهرا(س)این قدر مهم و تأثیرگذاربود.

*امیرالمؤمنین(ع) درد نجات جامعه داشت او از باب اینکه چرا حکومت ازدست من خارج شد نگران نبود، امیرمؤمنان(ع) زمانی که خلیفه بودند درمسیری باعبدالله بن عباس بودند که حضرت در حال وصله زدن کفش پاره اش بود،  ابن عباس گفت: این کفش چه ارزشی دارد که وصله میزنید؟ حضرت فرمود: به نظرتو چقدرمی ارزد؟ گفت هیچ ارزشی ندارد، حداکثر شاید یک درهم. حضرت فرمودند: به خدا سوگند ارزش حکومت بر شما مردم درنزد من ازاین کفش هم پایین تراست، اگرمن حکومت میکنم برای برپایی عدل است.

*حضرت زهرا(س)دربحث فدک به خلفا می فرمایند فدک ارزانی شما باد، بلکه حضرت به اعتبار جایگاهی که دارد میخواهند خلافت پیامبر را که غصب شده را برای امیرمؤمنان(ع) طلب کند، علی(ع) بعد از شهادت حضرت زهرا و غضب فدک به کارگری و چاه کنی برای مردم می رفت، کسی که قرار بود رهبر یک امت شود به کارگری می رود.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین