عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام آغاز طرح آرامش بهاری از امروز در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه کشور، گفت: 2286 امامزاده و بقعه متبرکه کشور از امروز با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، آموزشی و قرآنی و ارائه خدمات اقامتی پذیرای مسافران و زائران هستند.

عقیق: حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با بیان این مطلب افزود: هدف از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری، فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی ، تبلیغ و ترویج سنت های اصیل و خدمت رسانی مطلوب به زائران محترم بقاع و اماکن متبرکه است.

وی اضافه کرد: شناساندن امامزادگان عظیم الشان علیهم السلام و معرفی بقاع و اماکن متبرکه به زائران در ایام نوروز، خدمت رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه مندی در زائران بقاع و اماکن متبرکه ، آماده سازی اماکن متبرکه برای پذیرش زائر، فراهم نمودن تسهیلات لازم در جهت جذب مردم به خصوص نوجوانان و جوانان و استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و تعطیلات نوروز جهت ارتقاء سطح معرفتی زائرین و مسافران نوروزی از اهداف دیگر این طرح است.

شرفخانی با اشاره به اینکه مراسم ویژه تحویل سال نو فردا شب در جوار 1889 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می شود، افزود: تلاوت قرآن ، قرائت دعای تحویل سال و پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این مراسم است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اینکه امکان اقامت و اسکان مسافران نوروزی در 800 امامزاده کشور فراهم شده است، افزود: برنامه ریزی های لازم برای اقامه نماز جماعت در هر سه نوبت در ایام تعطیلات نوروز در بقاع متبرکه و امامزادگان صورت گرفته است و زائران و مسافران می توانند از فضای اقامتی امن امامزادگان بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه مسابقه سراسری کتابخوانی آرامش بهاری در ایام برگزاری این طرح اجرا می شود ، افزود: 20 هزار کتابچه مرتبط با این موضوع، چاپ شده است و در ایام اجرای طرح، در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

شرفخانی به استقبال گسترده مردم در سالهای قبل از خیمه های معرفت افزود : در 947 امامزاده کشور ، غرفه های مشاوره و پاسخگویی و در 450 امامزاده خیمه های معرفت برپا می شود و همچنین در خیمه های معرفت نیز 6 موضوع از قبیل ؛ کودک ، نوجوان ، مشاوره خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی ، ایجاد وقف جدید و تبلیغات چند رسانه ای ارائه خواهد.

 

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین