عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۷
مرثیه خوانی حاج محمد رضا طاهری در منزل حاج رضا بکایی
تا حالا شده وقتی می رویم زیارت امام رضا علیه السلام از او بخواهیم: یا امام رضا، به ما نماز خوب بده، یک کاری کن ما از نمازمان لذت ببریم.

 گزارش تصویری مراسم

حاج محمدرضا طاهری

عقیق: مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در منزل حاج علیرضا بکائی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا حسینی سخنرانی و حاج محمدرضا طاهری مداحی کردند.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام سیدرضا حسینی را بخوانید:

* آلودگی دو قسم است، یک: آلودگی اعتقادی و دو: آلودگی اخلاقی، اول در مورد آلودگی اخلاقی بگویم، هر کسی که در خلاف مسیر خدا حرکت می کند، در مسیر شهوات و لذّات حرکت می کند، اگر متصل بشود به حضرت زهرا  و این خاندان و اولاد حضرت زهرا سلام الله علیها می تواند خودش را نجات بدهد، می تواند از آلودگی ها پاک و تطهیر بشود.

* سال 1310 که رضاخان اولین سینما را در خیابان مولوی ساخت، کسی نقل می کند که یکی از علما در حال رد شدن از جلوی سینما بود، که ناگهان گوشش را گرفت و فرار کرد، چه شد؟ گفت دیدم یک عده سگ و خوک وسط آتش دارند می رقصند. آن چیزی که با کیفیت بد باید پول می دادند و می رفتند و میدیدند، الآن با یک کلیک منتقل می شود، چطور می تواند انسان حفظ شود؟؛ مگر اینکه به این حِصنِ حَصین پناه بیاورد، مگر پناه بیاورد به حضرت زهرا سلام الله علیها. مگر در این دریا آلودگی را پاک کند. مگر در این دژ و قلعه مراقب باشیم که آلوده نشویم.

* شیطان خیلی قوی است، نمی گذارد من بدبختی خودم را در امور معنوی بفهمم، یک کاری می کند که من خیال کنم اینجائی که من هستم بالاترین نقطه است، مثلا تا حالا شده وقتی می رویم زیارت امام رضا علیه السلام از او بخواهیم: یا امام رضا، به ما نماز خوب بده، یک کاری کن ما از نمازمان لذت ببریم.

* آلودگی دیگر، آلودگی اعتقادی است، بالاترین آلودگی اعتقادی تاریخ بشر پس از شهادت رسول اکرم صلوات الله علیه رخ داد. دستور خدا مبنی بر جانشینی و حکومت و حاکمیت امیرالمومنین سلام الله علیه زیر پا گذاشته شد، جز عده اندکی بیعت غدیر را زیر پا گذاشتند. البته پیغمبر اکرم یک جا و دو جا نفرمود که علی بعد از من خلیفه است، بارها فرموده بود که پس از من علی است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین