عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۳
شماره فروردین ماه ماهنامه مسجد در ۷۴ صفحه و به شمارگان ۳۰۰۰ نسخه توسط دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد منتشر شد و در سال جدید در مساجد توزیع می شود.
عقیق: اولین شماره ماهنامه مسجد در سال 93 در 74 صفحه و به شمارگان 3000 نسخه توسط دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد منتشر شد.
 

در شماره 171 این ماهنامه عکس مرحوم آیت الله خوشوقت روی جلد و با عنوان «عزیز خدا» چشم نوازی می‌کند. «حجره‌های عبودیت»، «طراز طهارت برای مسجد و مسجدی»، «مقبولیت نود و هشت درصدی»، «دورغی به نام انرژی‌های کیهانی»، «بازار مسجدی یا مسجد بازاری؟» و «مرحوم آیت الله تبریزی احیاگر شعائر فاطمی» از دیگر عناوین فرعی است که روی جلد این مجله آمده است. 

ماهنامه مسجد 2

سرمقاله این ماهنامه با عنوان «کارگاه اقتصاد دینی» جهت بررسی چند و چون مسئله درآمد مشروع، ضمن مقایسه مکاتب مختلف اقتصادی از منظر کسب درآمد، بر نقش مسجد در ترویج و تبیین اقتصاد مقاومتی تاکید کرده است. 

در بخش «منبر» تاکید بر مسئوله گویی و بیان احکام شرعی به عنوان یکی از وظایف اصلی ائمه جماعات در گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین وحیدپور، از اساتید حوزه علمیه قم مورد توجه قرار گرفته است. تاملی بر سیره آیت الله تبریزی به عنوان احیاگر شعائر فاطمی و همچنین گزارش اهل سنت از شهادت حضرت زهرا (س) به قلم محمد حسن طبسی استاد و پزوهشگر تاریخ و کلام تطبیقی، از دیگر مطالبی است که به مناسبت ایام فاطمیه در این مجله آمده است. 

ماهنامه مسجد 1

گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین عشقی درباره عرفان‌های نوظهور در بخش «رواق» این شماره از ماهنامه مسجد درج شده که روش‌های تبلیغاتی، تاثیرگذاری و روش‌های پیشگیری از رواج عرفان‌های نوظهور را نقد و تحلیل کرده است. «اباحه‌گری و پلورالیسم دینی» و «تاثیر جنبش‌های نوپدید معنوی کاذب در هالیوود» نیز از دیگر مطالب این بخش است. 

در بخش «محراب» نیز ضمن ارائه گزارشی مفصل از برگزاری همایش «ستارگان جاوید» که چندی پیش با تجلیل از ائمه جماعات شهید استان تهران توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد، پرونده‌ای جهت بررسی راهکارهای ارتباط مسجد با بازار با عناوینی چون «مسجد بازاری یا بازار مسجدی؟» «حجره‌های عبودیت»، «چرتکه‌ات را فراموش نکن» و... آمده است. 

ماهنامه مسجد 3

سرویس شبستان این شماره از ماهنامه مسجد هم با ارائه مطالبی با عنوان «حوزه‌های علمیه محور تمودن اسلامی»، «مقبولیت نود و هشت درصدی»، «در جستجوی راه، از منورالفکری تا احیاگری»، بر شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی متمرکز شده است. علاوه بر این در بخش ادبیات و هنر این سرویس نیم نگاهی به اشعار نغز آیت الله شمس الدین نجفی، امام جماعت مسجد رسول اکرم (ص) شده است.

نشریه »مسجد» ابتدای هر ماه با هدف بررسی موضوعات مسجدی و توجه به دغدغه‌های ائمه جماعات مساجد توسط معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد منتشر می‌شود.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین