عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۳۰۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
سخنران حرم مطهر رضوی گفت:دعا نشانه فقر انسان در برابر خداوند متعال و نهایت قدرت و کمال پروردگار است.

عقیق: حجت‌الاسلام و المسلمین سید جعفر مجدمی بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، در میان زائران عرب زبان رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی به بیان معارف اسلامی پرداخت و اظهار داشت: درمیان اعمال عبادی، دعا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا از جمله بهترین و والاترین کارها نزد خداوند محسوب می‌شود.
وی ابراز داشت: دعا کردن انسان به درگاه الهی، نشان‌دهنده‌ی شناخت و معرفت نسبت به جایگاه والای خداوند متعال و بیانگر عجز و ضعف انسان است.
وی عنوان کرد: بهترین دعا در درگاه الهی تقاضای هدایت حقیقی و دوری از گمراهی و انحرافات دنیوی است که موجب سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود.
استاد حوزه بیان کرد: دعا به معنای فراخواندن و استعانت جستن از خداوند متعال است و دعاکردن دارای آداب مخصوصی است که انسان با رعایت آن به هدف والای خود دست می‌یابد.
وی به بهترین اوقات استجابت دعا اشاره کرد و گفت: بهترین زمان دعا روز جمعه، وقت غروب آفتاب، مابین طلوع صبح تا طلوع آفتاب، به هنگام شنیدن اذان، وقت وزیدن باد و آمدن باران است که نسبت به دیگر زمان‌ها از فضیلت والاتری برخوردار است.
وی در ادامه به بهترین مکان‌ها برای استجابت دعا اشاره و عنوان کرد: دعا کردن در مسجدالحرام، مسجدالنبی، حرم مطهر امام حسین(ع) و حرم مطهر سایر ائمه اطهار(ع) از جایگاه والایی برخوردار است و موجب تسریع در برآورده‌شدن دعا می‌شود.
مجدمی با اشاره به اهمیت و جایگاه صلوات در دین اسلام گفت: صلوات، موجب تقرب به خداوند و رسولش ‌شده و زمینه‌ی شفاعت، عافیت و آمرزش گناهان را برای انسان فراهم می‌کند.
کارشناس مذهبی ابراز داشت: براساس آیات و روایات دین اسلام، یکی از وظایف و آداب هر مسلمان، صلوات فرستادن بر پیامبر(ص) و خاندانش است که بسیار بر آن تأکید شده است.
 

منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین