عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
مردم ولايتمدار قم در سالروز شهادت ام ابيها حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها سوگوارند.

عقیق: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) عزاداران و شيفتگان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) با حضور در حرم مطهر كريمه اهل بيت حضرت معصومه (س) به عزاداري مي‌پردازند و مداحان در غم شهادت پاره تن پيامبر اسلام مرثيه سرايي مي‌كنند.
مراسم سوگواري در اماكن مقدس، حسينيه‌‌ها، مساجد به ويژه مسجد مقدس جمكران و بيوت مراجع تقليد برگزار مي‌شود و سخنرانان فضائل و مناقب بزرگ بانوي اسلام را بيان و مداحان مرثيه سرايي مي‌كنند.
حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نيز يكپارچه سياهپوش شده و صداي قرآن و نوحه سرايي مداحان اهل بيت(ع) از ماذنه‌هاي آن به گوش مي‌رسد.
به همين مناسبت برنامه‌هاي مذهبي شامل سخنراني و عزاداري از روز گذشته در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
دستجات عزادار و سينه زن نيز امروز با عبور از خيابان‌هاي اصلي شهر با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س) درسوگ دختر پيامبر اكرم(ص) به سرو سينه زدند و اشك ماتم ريختند.
زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نيز با شركت در آيين‌هاي عزاداري همگام با مجاوران حرم كبريايي در سوگ ام ابيها به سينه زني پرداخته و اين ايام مصيبت بار را به كريمه اهل بيت (س) تسليت گفتند.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین