عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
هیئت عبدالله بن حسن(ع) با مداحی کربلایی حنیف طاهری برگزار شد
نوری که ائمه اطهار گرفتند همه اش از نور حضرت زهرا (س) است و پایداری و استقامت در باب خلافت روی زمین به برکت نور حضرت زهرا (س) است



عقیق: مراسم عزاداری شب سوم فاطمیه با حضور جمعی از عزاداران در هیئت عبدالله بن حسن(ع) برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام عبدالحمید شهاب سخنرانی کرد و در ادامه کربلایی حنیف طاهری ، کربلایی حسن کرمی و کربلایی مرتضی طاهری به مداحی پرداختند.

در ادامه نکاتی از سخنان حجت الاسلام شهاب را بخوانید:

اساسا آفرینش موجودات به سه گونه است :

1-خلقت عنصری و ظاهری آن ها که شکل گرفته از پیکر جسمی آن هاست 2- خلقت به صورت غالب مثالی است 3- خلقت روح است

وجود حضرت زهرا (س) در برخی از شاخه های خلقت با بقیه ی موجودات تفاوت داشتند و این تفاوت هم مربوط به شان والای ایشان است و چون خداوند نقطه ی نهائی کمال را در وجود چهارده معصوم قرار داده است.

جالب این است که جسم عنصری تمام انبیاء و اولیا خدا از خاک است ولی خداوند در مورد حضرت زهرا (س) یک فرق قائل شده است و مسنتد به این روایت که از حضرت صادق (ع) است :

از امام صادق سوال شد که چرا مادرتان حضرت زهرا(س) را زهرا(س) نامیدند؟ امام صادق در پاسخ فرمودند: چون خداوند متعال مادر ما را از نور عظمت خودش خلق کرد.

نوری که ائمه اطهار گرفتند همه اش از نور حضرت زهرا (س) است و پایداری و استقامت در باب خلافت روی زمین به برکت نور حضرت زهرا (س) است و کسانی که در عصر غیبت که در روایات از آن ها به فقهای امت یاد شده اگر مانده اند به برکت نور حضرت فاطمه (س) است.

مرحوم آقای رحمانی همدانی در ذیل روایتی فرموده بودند که : اگر امر پیشوایی در عصر غیبت باقی است (پیشوایی فقهای امت) برکت این اتفاق از نور حضرت زهرا (س) است. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
0
0
آیه قرآن:
الَّذِى أَحْسَنَ كلُ‏َّ شىَ‏ْءٍ خَلَقَهُ وَ بَدَأَ خَلْقَ الْانسَانِ مِن طِينٍ(7) سجده
همان كسى كه هر چيزى را كه آفريده است نيكو آفريده، و آفرينش انسان را از گِل آغاز كرد.
پیامبر اکرم از خاک خلق شده و سلاله پاک ایشان نیز همانطور. مقام آنها از فرشتگان که از نور خلق شده اند بالاتر است. کمی در مورد این خبر تفکر کنید.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین